واکنش توئیتری جهانگیری به ادعاهای ۷ نامزد ریاست جمهوری

جهانگیری از شیوه برگزاری و همچنین اظهارات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره تلویزیونی انتقاد کرد

به گزارش تازه‌نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به مطالب مطرح شده در نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نوشت:

«اولین ‎مناظره نامزدان ریاست جمهوری را دیدم، هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود. هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره ‎تحریم های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران ‎کرونا و پیامدهای آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود.

‏هیچ نامزدی به این مسئله نپرداخت و پنج نامزد همسو نیز یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند.

آنها نگفتند مقصر ارجاع ‎پرونده هسته‌ای کشور به ‎شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال ١٣٨۵ چه تیمی و چه جریانی بود و چه هزینه های سنگینی بر کشور تحمیل کرد.

‏آنها نگفتند دولت اول روحانی چگونه توانست ایران را از ذیل ‎فصل هفتم شورای امنیت خارج و تحریم ها را رفع کند و ‎برجام، ثبات اقتصادی، دستیابی به نرخ ‎تورم تک رقمی و رشد اقتصادی ١٢ درصدی در سال ٩۵ سبب شد تا دولت دوم روحانی با رای ٢۴ میلیونی مردم تشکیل شود.

‏آنها نگفتند با خروج ‎ترامپ از ‎برجام در سال ٩٧ و وضع سنگین ترین تحریم ها و راه اندازی ‎جنگ اقتصادی بی سابقه در طول سه سال اخیر، مردم با چه تنگناهای اقتصادی شدیدی مواجه شدند.

‏آنها نگفتند که در این مدت چه جریانی نگذاشت راه‌های خروج کشور از ‎تحریم ها و باز شدن درهای ‎اقتصاد که نتیجه مستقیم آن کاهش رنج ها و نگرانی های مردم بود به فرجام برسد.

آنها احتمالا باید بدانند که اداره اقتصاد کشور در تحریم و بدون تحریم سیاست ها و اولویت های متفاوتی دارد.

‏اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید ‎صدا و سیما امکان ‎پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. تنها با گروه خود به ‎قاضی رفتن خود را ‎راضی کردن است.»

در همین ارتباط:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.