وزیر راه: کسی حق تعلل در اجرای مسکن ملی را ندارد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کسی حق تعلل در اجرای مسکن ملی را ندارد، گفت: شهرداری ها موظفند هرچه سریعتر نسبت به صدور پروانه ساخت واحدهای مسکن ملی اقدام کنند تا عملیات اجرایی در همه استان‌ها آغاز شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» در جلسه پیگیری اجرای طرح اقدام ملی مسکن که با حضور مدیران کل و معاونین استان ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به استفاده از بهترین و کارآمدترین کارشناسان مسکن در پیشبرد مقدمات اجرای این طرح، اظهار داشت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن هیچ کس حق تعلل ندارد و برخی کم کاری ها در این زمینه پذیرفته نیست.

اسلامی با تأکید بر استفاده از مشاوران زبده در طراحی واحدهای طرح مسکن ملی،  افزود: به دلیل استفاده بهتر از فصل کاری، استان های سردسیر عملیات اجرایی اقدام ملی مسکن را آغاز کنند.

وی به ظرفیت های بسیار خوب و ارزنده موجود همچون بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت توسعه مسکن، بنیاد مستضعفان و نیروهای مسلح نیز اشاره کرد و افزود: لازم است در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از این ظرفیت های مهم استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهرداری ها نیز موظفند هرچه سریعتر نسبت به صدور پیش پروانه واحدها اقدام کنندتا عملیات اجرایی در استان ها آغاز شود.

اسلامی همچنین گفت: کارشناسان استان ها اراضی تخصیص شده را با لیست متقاضیان در سامانه لینک، بارگزاری کنند.

به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی هفته پیش خبر داد که واحدهای مسکن ملی آماده و قابل افتتاح است و مراسم افتتاح بعد از تحویل و با پایان ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.

اکنون بیش از ۵ هزار واحد مسکن ملی در حال آماده سازی برای افتتاح است و ۴۵ هزار متقاضی مسکن ملی نزد شعب بانک‌ها پول واریز کرده‌اند و ۷۰ هزار نفر هم در بانک افتتاح حساب انجام دادند و تاکنون ۴۶۰ هزار خانواده متقاضی شناسایی و تایید شده‌اند که مراحل پایانی برای تشکیل پرونده را انجام می‌دهند. قرار است ۴٠٠ هزار واحد مسکن ملی تا سال آینده ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.