واکسن کرونا بزنید ماریجوانا هدیه بگیرید!

ایالت واشنگتن آمریکا در تازه‌ترین اقدام نوآورانه برای ترغیب جوانان آمریکایی، اعلام کرده است در ازای تزریق واکسن کرونا به آنها ماریجوانا می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از یورونیوز، فروش و مصرف ماری‌جوانا در مقیاس تفریحی از سال ۲۰۱۲ در این ایالت آمریکا قانونی شده است و حالا داروخانه‌هایی که واکسن کرونا به افراد تزریق می‌کنند در ازای آن به افراد ماریجوانا ارائه می‌دهند.

بر این اساس هر فرد بالای ۲۱ سالی که به داروخانه‌ها یا مراکز درمانی در این ایالت مراجعه کند و واکسن کووید خود را تزریق نماید، یک بسته ماریجوانای به عنوان هدیه دریافت می‌کند.

این اقدام به دنبال این اتخاذ می‌شود که ماه گذشته تصمیم گرفته شد افرادی که واکسن کرونا تزریق می‌کنند می‌توانند یک نوشیدنی رایگان در میخانه‌های این ایالت مصرف کنند.

بر اساس آمارهای اخیر وزارت بهداشت آمریکا، بیش از نیمی از بزرگسالان ایالت واشنگتن دست‌کم یک دوز از واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

با این حال سرعت واکسیناسیون از سوی شهروندان در هفته‌های اخیر کاهش یافته است و حالا مسئولان در تلاش هستند با اقدامات تشویقی افراد را به تزریق واکسن کرونا ترغیب کنند.

واشنگتن تنها ایالت در آمریکا نیست که دست به چنین اقداماتی می‌زند. پیشتر ایالت‌هایی چون کالیفرنیا و اوهایوی این کشور مراسم قرعه‌کشی با جوایزی چون مبالغ نقدی و همچنین بورسیه دانشگاه را برای کسانی که واکسن کرونا می‌زدند اعطا می‌کرد.

جو بایدن اعلام کرده که هدفش این است که ۷۰ درصد آمریکایی‌ها تا ۴ ژوئیه که روز استقلال در این کشور است دست‌کم یک دوز از واکسن کرونای خود را تزریق کنند. طبق آخرین تخمین‌ها و بررسی‌های مرکز کنترل و پیشگیری ار بیماری‌ها رقم کنونی حدود ۶۳.۷ درصد است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.