اظهارت وکیل ساسان نیک‌نفس درباره شرایط این پرونده

روز شنبه هفته جاری بود که ساسان نیک نفس، زندانی سیاسی و امنیتی محبوس در قرنطینه زندان تهران بزرگ که به بیماری‌های متعدد مبتلا بود، جان خود را در این زندان از دست داد.

 

به گزارش تازه‌نیوز، علی شریف زاده، وکیل این زندانی درگذشته ضمن اشاره به روند پیگیری پرونده او، اظهار داشت: صبح امروز(چهارشنبه) به همراه و درخواست پدر و مادر ساسان نیک نفس با مراجعه به دادسرای جنایی ناحیه ۲۷، شکایتی را تحت عنوان قتل عمد برای روشن شدن چگونگی درگذشت موکلم طرح کردیم.

وی افزود: از آن جا که خود سازمان زندان‌ها به صراحت از دادن قرص به این زندانی سیاسی خبر داده، اگر چنانچه همین موضع سازمان را مبنای نظر قرار دهیم، قابلیت پیگیری از طریق مقام قضائی وجود خواهد داشت.

این وکیل دادگستری، تصریح کرد: امروز، جلسه خوبی با شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی و معاون دادستان تهران در خصوص این مسئله داشتیم که جلسه مهمی بود.

شریف‌زاده، عنوان داشت: ایشان، پرونده را به شعبه یک بازپرسی ارجاع داد و بازپرس دشتبان نیز برای بررسی دوربین‌های مداربسته و ارزیابی پرونده بهداری، سریعا به زندان تهران بزرگ مراجعه کرد.

وکیل ساسان نیک نفس، بیان داشت: شهریاری همچنین، طی تماسی با پزشکی قانونی بر بررسی دقیق روند پزشکی پرونده موکلم و نیز، چگونگی فوت وی تاکید کرده و رئیس پزشکی قانونی هم، قول مساعد داد تا با دقت مضاعفی نسبت به بررسی ابعاد این مسئله، اقدام شود.

به گزارش امتداد، وی افزود: انصافا تا این مرحله، همکاری خوبی از سوی سرپرست دادسرای جنایی و مجموعه همکاران ایشان صورت گرفته و امیدواریم که پرونده با دقت و جدیت بیشتری بررسی شده و ابعاد آن برای خانواده موکلم و افکار عمومی روشن شود.

شریف‌زاده در پایان نیز خاطرنشان کرد: سیاست کلی قوه قضائیه برای اعمال کیفر بر زندانیان بیمار، ارفاقات قانونی در نظر گرفته و امیدواریم مسئولان قضائی دست کم در موارد بعدی که زندانی دچار بیماری خاص بود از اختیارات قانونی خود استفاده و شرایط لازم برای پیگیری روند درمان افراد را فراهم کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.