ویدئو| گزارش تلویزیون روسیه از گاف بزرگ کیهان و اظهارات مادر مشهور درباره دروغگویی این روزنامه!

مادر دختر روس که روزنامه کیهان مدعی شده بود دختری فلسطینی است، گفت: به روزنامه کیهان پیام دادم که از عکس دختر من سو استفاده نکنند اما آنها توجه نکرده و حاضر به حذف عکس نشده واز من عذر خواهی هم نکردند.

به گزارش تازه‌نیوز، انتشار تصویر یک کودک در صفحه اول روزنامه کیهان در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ (اینجا ببینید) یعنی در روزهای جنگ غزه با واکنش برخی کاربران و فعالان فضای مجازی مواجه شده بود. همان زمان یک کاربر عرب در توییتر با اشاره به این موضوع مدعی شد: این دروغ را حماس منتشر کرده است.

دیده‌بان ایران گزارش داد: روزنامه کیهان در واکنش به انتقادها نسبت به این گاف رسانه‌ای نوشت: «در صفحه اول کیهان تصویری از یک دختر خردسال چاپ شده و آمده بود این دخترک ضمن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه همراه با خانواده خود به شهادت رسیده است! این‌گونه اشتباهات در رسانه‌ها متداول است. آن تصویر و خبر مربوطه در اخبار صداوسیما و برخی از خبرگزاری‌های معتبر آمده و کیهان نیز آن را پوشش داده بود.» توضیحی که با طنز و طعن بیان ارائه شد (اینجا ببینید)

اما تلویزیون TV Rain روسیه به ابعاد دیگری از گاف بزرگ روزنامه کیهان پرداخته و با مادر این کودک صحبت کرده است. مادر کودک روس در گفت‌وگو با این شبکه روسی خبر داده که با روزنامه کیهان تماس گرفته اما آن‌ها حاضر به حذف تصویر کودک از وب‌سایت خود نشده و عذرخواهی نکرده‌اند.

شبکه TV Rain روسیه در مستندی که عبدی مدیا آن را  گزارش کرده است به موضوع تماس‌های زن روس برای حذف عکس دخترش پرداخه است؛ زن روس  در این مستند می‌گوید: «شنیده بودم که روزنامه کیهان در ایران خبرهای دروغ و غیرواقعی منتشر می‌کند من به روزنامه کیهان پیام دادم که از عکس دختر من سوء استفاده نکنند اما آن‌ها توجه نکرده و حاضر به حذف عکس نشده و از من عذرخواهی هم نکردند.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.