والیبال ایران – صربستان: شکست ۳ بر دو شاگردان آلکنو بعد از ۵ پیروزی

تیم‌ملی والیبال ایران ، بعداز ۵ برد ، باخت مقابل صربستان را در لیگ ملتها تجربه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، تیم والیبال صربستان با کواچ در بازی هشتم لیگ ملت ها، با استفاده از اشتباهات ایران، بازی باخته را برد؛با نتیجه ۳- ۲.ولادیمیر آلکنو بازی مقابل صربستان را متفاوت و با ترکیب علی شفیعی،رضا عابدینی ، محمدطاهر وادی،مرتضی شریفی، امیر حسین اسفندیار،بردیا سعادت و محمدرضا حضرت پور شروع کرد.

ست اول:۲۵-۲۱

بازیکنانی که از همان اول پا به پای شاگردان کواچ پیش رفتند وگاهی بی دقتی واشتباهات فردی بازیکنان حریف را پیش می انداخت. صربها ۸-۷ تایم اوت فنی اول را گرفتند و تا امتیاز ۱۰-۹ هم جلو بودند اما دو امتیاز مرتضی شریفی از سرویس هایش ایران را ۱۱-۱۰ جلو انداخت، اما صربها با عملکرد بهتر، اختلاف را به دو رساندند، در امتیاز ۱۶-۱۴. اما موتور تیم آلکنو روشن شد و از امتیاز ۲۰-۱۸ به بعد هرچند حریف به آنها نزدیک شد، اما بالاخره با امتیاز ۲۵-۲۱ ست اول را برد.

ست دوم:۲۵-۱۵

ست دوم، ست صربستان بود.تیم ایران با اینکه همان ترکیب قبلی بود،اما مثل ست اول نبود و ضعیف ترین عملکرد را ثبت کرد، تا حدی که ۶-۲ از صربستان عقب افتاد و با امتیاز ۸-۳ حریف، تایم اوت فنی داده شد. کم کم صربستانی ها با دریافت بهتر و چاشنی سرعت در حمله و البته دفاع روی تور مهاجمان ایرانی ها، امتیازشان را ۱۳-۷ کردند.با اینکه ایرانی ها به آب و آتش زدند اما صربستان با امتیاز ۲۵- ۱۵ برد تا دو تیم برابر یک ست برنده باشند.

ست سوم:۲۸-۲۵

ست سوم برای ایران شروع دوباره بود. شاگردان آلکنو از همان اول با سرویس عالی، دریافت های خوب و اسپک های بی نقص انها را جلو انداخت. هرچند بعضی مواقع اشتباهات فردی باز هم امتیاز روی امتیازات صربستان می گذاشت، اما در تایم های فنی اول و دوم ۸- ؟؟ و ۱۶-۱۳ ایران جلو بود. آلکنو در امتیاز ۱۸- ۱۶ با دوتعویضه سعید معروف و صابر کاظمی را به جای وادی و سعادت به زمین فرستاد. اما دو تیم از امتیاز ۱۸-۱۸ میلیمتری پیش رفتند تا اینکه بردیا سعادت با اسپکش و امتیاز ۲۸-۲۶ کار را برای ایران تمام کرد.

ست چهارم:۲۵- ۲۲

ست چهارم برای ایران ست سرنوشت ساز بود. چرا که با پیروزی، کار یک برد ۳- یک دیگر به جمع بردهایش اضافه می شد، اما صربستان هم نمی خواست بازنده باشد. همین مساله چاشنی حساسیت بازی را بیشتر کرد و نفس گیر. آن هم در بازی که دو تیم پایاپای پیش رفتند و۸-۷ به نفع ایران به تایم اوت اول فنی رسیدند. اما اشتباهات ایرانی ها باز هم کار دستشان می داد و حتی صربستان را به امتیاز ۱۶-۱۴ رساند. دفاع بلند صربستان کار را در لحظات حساس برای ایرانی ها سخت تر کرد. البته طبق آمار، عملکرد صربستان بهتر از ایران بود و با نتیجه ۲۵-۲۲ برد تا برنده را ست پنجم مشخص کند.

ست پنجم: ۱۵ -۸

صرب ها ست پنجم را طوفانی شروع کردند و اشتباهات ایرانی ها در دریافت آنها را ۲- صفر جلو انداخت. اشتباهات ایرانی ها در این ست تمامی نداشت تا حدی که ۸-۲ عقب افتادند و آلکنو دوباره دو تعویضه کرد،اما پاس های سعید معروف و پرواز های لند صابر کاظمی هم گره گشا نشد تا ایران با باخت ۱۵ – ۸ بعداز ۵ برد دوباره باخت را تجربه کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.