آنگ ​​سان سوچی رسما به فساد متهم شد

یک رسانه رسمی میانمار گزارش داد آنگ سان سوچی، سیاستمدار و کنشگر حقوق بشر در دستگاه قضایی حکومت نظامی این کشور رسما به فساد اداری متهم شده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از یورونیوز، روزنامه محلی «دگلوبال نیولایت» بامداد پنجشنبه ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) نوشت این مقام پیشین دولت میانمار در دادگاه به طور مشخص به دریافت «۶۰۰ هزار دلار پول و چندین کیلوگرم طلا» و نیز سوءاستفاده در معاملات ملکی متهم شده است.

پیش از این نیز شش مورد اتهامی دیگر از داشتن دستگاه واکی تاکی و نقض قانون حفظ اسرار دولتی علیه مشاور خلع شده دولت غیرنظامی میانمار مطرح شده بود. دادگاه قبلی خانم آنگ سان سوچی در تاریخ ۲۴ مه (۳ خرداد) برگزار شده بود.

آنگ سان سوچی در دولت پیشین میانمار، به عنوان نخستین زن مشاور دولت حضور داشت. او به عنوان رهبر «اتحادیه ملی برای دموکراسی» به همراه رئیس جمهوری و چند تن از دیگر رهبران حزب حاکم پیشین از زمان کودتا در کشورش به دست کودتاچیان بازداشت شده و تاکنون در زندان به سر می‌برد.

نظامیان میانمار در تاریخ یکم فوریه سال جاری میلادی (۱۳ بهمن ۱۳۹۹) با کودتا دولت غیرنظامی را که به شیوه دموکراتیک و از طریق انتخابات روی کار آمده بود، سرنگون کرده و قدرت را در دست گرفتند. آنها پس از روی کار آمدن، اعتراضات گسترده در کشور را به شدت سرکوب کرده و روزهای خونینی را در تاریخ این کشور رقم زدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.