فرهاد مجیدی قبل از حرف زدن با بزرگترش مشورت کند!

حسن روشن گفت: بهتر است سردار آزمون مقابل عراق به میدان برود و خودش را در جدول گلزنان ملی بالا بکشد نه کامبوج.

به گزارش تازه‌نیوز، حسن روشن مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفتگو با خبرورزشی در آستانه رویارویی تیم ملی فوتبال کشورمان با کامبوج درباره تیم ملی، وضعیت استقلال و … صحبت کرد.

به تازگی زانوی خودتان را تحت عمل جراحی قرار داده اید؟

بله عمل سختی داشتم و اگر خدا بخواهد به یک درد ۴۰ ساله پایان دادم. حالا هم به خانه آمدم که جا دارد تا از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان تهرانپارس به ویژه دکتر مدنی نژاد و همکارانشان دکتر صادق‎لو نیز تشکر کنم.

از مسئولان فدراسیون فوتبال کسی به عیادت شما آمد؟

خیر! هیچکس به عیادتم نیامد و حتی تماس هم نگرفتند. البته ما به این وضعیت عادت داریم و چیز تازه ای نیست. اما باید بگویم آقای دیده بان دبیر اسبق فدراسیون فوتبال و فرهاد شریعت رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در زمان آقای آتابای، بخشی از هزینه های این جراحی را تقبل کردند که این برای من بسیار ارزشمند است. من هیچ توقعی از این دوستان خوب نداشتم ولی آنها با این اقدام مرا غافلگیر کرده و نشان دادند هنوز مرا از یاد نبرده اند. البته بخشی از هزینه ها را هم بیمه داد.

بازی با کامبوج در پیش است. این مصاف را چطور پیش بینی می کنید؟

فکر کنم ۱۰ تا گل می‌زنیم. ابتدای این مسابقات هم گفتم که به این تیم خیلی امیدوارم.

چطور؟

چون هنوز اسمی از ادعا درباره شان مطرح نیست. بازی اصلی ما سه شنبه مقابل عراق است. ولی یک نکته در بازی با بحرین برایم عجیب بود.

چه موضوعی؟

اینکه مسئولان فدراسیون طوری درباره پیروزی مقابل بحرین حرف می‎‌زدند که گویی قلعه فلک الافلاک را فتح کردند! به یاد دارم زمانی که خودم بازیکن تیم ملی بودم وقتی با بحرین بازی داشتیم به علی پروین می‌گفتم «علی به نظرت امروز با کدام پا بازی کنیم و آن یکی را ببندیم؟» … ما فکر می کردیم با یک پا هم می توانیم بحرین را ببریم ولی امروز وضعمان به گونه‌ای شده که این چنین از این برد ابراز خوشحالی می‌کنیم! البته اشکالی ندارد چون مردم خوشحال هستند ما هم خوشحالیم.

به نظر شما سردار آزمون در بازی با کامبوج باید به میدان برود تا آمار گل ملی‌اش را بالا ببرد یا برای بازی با عراق استراحت کند؟

فکر می‌کنم اسکوچیچ کار درستی کرد که او را از زمین بیرون کشید. این بازیکن در دیدار با کامبوج به میدان نرود بهتر است. ما با داشتن مهدی قائدی، کاوه رضایی، ترابی و بقیه مشکلی در خط حمله تیم ملی نداریم. آن هم مقابل کامبوج.

اما برخی می‌گویند آزمون می تواند با گلزنی به کامبوج آمار گل های ملی اش را افزایش دهد؟

چرا آزمون مقابل کامبوج گل هایش را افزایش بدهد! به جای ریسک کردن روی مصدومیت و محرومیت این بازیکن، می توانیم به او استراحت بدهیم تا مقابل عراق گل‌های زده اش را بیشتر کند. فکر می‌کنم اسکوچیچ باید روبروی عراق با سه فروارد به میدان برود و اصلاً اجازه نفس کشیدن به این تیم را ندهد تا با اقتدار از گروهمان صعود کنیم.

وضعیت استقلال در این ایام را چطور ارزیابی می کنید؟

متاسفانه استقلال هم در فاز مدیریت و هم در فاز مربیگری وارد حاشیه های بی دلیل شده است. فرهاد مجیدی به جای اینکه قبل از هر حرفی با چند بزرگتر یا ‌بچه های رسانه‌ای مشورت کند، یک حرف می زند که مجبور می شود ۲۴ ساعته آن را عوض کند! این برای وجهه سرمربی استقلال خوب نیست! توصیه ام به فرهاد مجیدی این است که کمی با درایت تر رفتار کند. از چند بزرگتر استقلالی کمک فکری بگیرد و به تجربیاتش بیفزاید.

خط حمله استقلال تا اینجای فصل جمعا ۱۲ گل بیشتر به ثمر نرسانده اند. این در حالی است که دیاباته فصل پیش یک تنه ۱۵ گل زد و آقای گل شد. این ایراد از خط هافبک و نبود یکی مانند علی کریمی ایجاد شده یا مسئله دیگری در میان است؟

قطعاً یک نفر می تواند در یک تیم تاثیرگذار باشد اما در این حد نیست که مجموع گل‌های زده فورواردهای استقلال تا اینجا ۱۲ گل باشد. دیاباته مشکل دارد که این عدم مدیریت کادر فنی را نشان می‌دهد. آنها باید با این مهاجم صحبت کنند و دردش را پیدا کنند. اگر مشکلی دارد آن را برطرف سازند، اگر هم ندارد و نمی تواند گل بزند بازی اش ندهند. من فکر می کنم خط حمله استقلال دچار بحران روحی روانی شده است. این تیم با نفراتی که ابتدای فصل جمع کرد یک تیم پر مهره بود ولی کادرفنی نمی‌تواند به خوبی این بچه ها را کنار هم چفت کرده و به میدان بفرستد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.