مخالفت خاتمی با پیشنهاد حضور در صداوسیما

مرور خاطرت مکتوب مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری خالی از لطف نیست!

به گزارش تازه‌نیوز، انتشار خاطرات آیت‌الله هاشمی همواره مورد توجه مردم و سیاستمداران بوده است. انصاف‌نیوز در انتشار بخش‌هایی از خاطرات سال ۷۷، به نکات جالبی اشاره کرده که در ادامه می‌خوانید:

  • جمعه ۲۸فروردین ۱۳۷۷

در نمازجمعه، در مورد مسایل اختلافى روز هم صحبت کردم و سعى نمودم که بى‌طرفى را مراعات کنم، اما رسانه‌هاى خارجى به‌عنوان طرفدارى از شهردار تفسیر کرده‌اند؛ چون من از قشر مدیر کشور دفاع و مطبوعات را به خاطر جنجالى‌ کردن محیط و افشاگرى‌هاى خلاف شرع، سرزنش کردم. جمعى از نمازگزاران هم شعار «غارتگر بیت‌المال، اعدام باید گردد» سر دادند.

عصر آقاى غلامحسین کرباسچى آمد. جریان بازداشت و بازجویى‌ها و آزاد شدن را توضیح داد و گفت مورد تازه‌اى نداشتند و همان موارد مطرح شده قبلى را مطرح مى‌کردند. معتقد است تیم بازجویی، آدم‌هاى تُندى هستند و در قوه قضاییه هم نفوذ دارند. اظهار آمادگى‌ کرد که از مسئولیت شهرداری تهران کناره‌گیرى کند و در مقابل، آن‌ها هم دست از مدیران شهردارى بردارند و بگذارند به خدمت‌شان ادامه دهند. گفت این را با آقاى خاتمى هم در میان گذاشته است.

  • شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۷۷

آقاى عبدالمجید معادیخواه رئیس بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی آمد. از تضعیف رهبرى در مسایل اخیر، اظهار نگرانى‌ کرد.

آقاى رضا امراللهى، رئیس دانشگاه خواجه نصیر طوسی آمد. گفت دانشگاهیان که با توجه به شعارهاى آقاى خاتمى، امید زیادى نسبت به کمک به دانشگاه‌ها دوخته بودند، کم‌کم مأیوس و ناراضى مى‌شوند.

آقاى غلامرضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی آمد. گزارشى از پیشرفت مذاکرات با روسیه، براى گرفتن تکنولوژى‌هاى مربوط به نیرو و سوخت داد و خواست که به آقاى خاتمى تأکید کنم حمایت مالى و تسهیلات ادارى کند. از وضع اقتصادى دولت و سیاسى کشور، اظهار نگرانى شدید کرد و گفت در دولت مدیریت اقتصادى نیست. از تجدید بحران در فرض ادامه محاکمه شهردار، اظهار نگرانى کرد.

عصر آقاى محسن رضایى، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام براى برنامه‌هاى شورا و کمیسیون‌هاى مجمع آمد و از اختلافات و تضعیف رهبرى و نظام دینى اظهار نگرانى‌ کرد و گفت جمعى از استادان دانشگاه‌ها را به جبهه‌ها و سپس به دیدار سد کرخه و طرح نیشکر بُرده، سخت تحت‌تأثیر وسعت سازندگى در دولت من قرار گرفته‌اند. گفت سیل، فرازبند سد ایذه را با چند پُل برده است.

آقاى عباس آخوندى، قائم مقام سازمان صداوسیما آمد. از ادامه تنازعات با فرض ادامه محاکمه، اظهار نگرانى کرد و پیشنهاد داشت که شهردار تهران، براى کم شدن بحران، مأمور مسئولیت‌ دیگرى بشود و گفت وقت وسیعى را در اختیار رئیس‌جمهور در شبکه اول سیما قرارداده‌اند که برنامه‌های اقتصادى را براى کم کردن نارضایتی مردم از گرانى‌ها و بى سامانى‌ها توضیح بدهند، ولى حاضر نیست بیاید توضیح بدهد و ناراحت است از کم‌ بودن برنامه‌هایى از این نوع در صداوسیما که در زمان دولت من زیاد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.