محمود فکری: اجازه ندهیم هر تیمی مربی و بازیکن خارجی بخرد

محمود فکری سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان معتقد است لغو قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر به شرطی برای فوتبال مفید خواهد بود که خارجی‌ها برای ورود به فوتبال ایران از فیلترهای خاص عبور کنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، محمود فکری با بیان اینکه موافق حضور بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر است گفت: حضور مربی و بازیکن خارجی خوب می تواند به بالا بردن سطح فنی بازی‌های لیگ برتر کمک کند اما در این بین نکات مهمی وجود دارد که اگر به آن توجه نشود این حضور نه تنها کمکی به فوتبال نخواهد کرد بلکه ضربه هم خواهد زد.

وی اضافه کرد: تیمی که توان مالی ندارد نباید دست به جذب مربی و بازیکن خارجی بزند. در این صورت مقروض می شود و در ادامه باید دیرکرد دستمزد مربی و بازیکن خارجی هم توسط باشگاه پرداخت شود. از سویی ما باید بازیکن و مربی خارجی بگیریم که سطح فنی مسابقات را افزایش دهند.

مربی سابق استقلال با بیان اینکه لزوما هر مربی و بازیکن خارجی برای لیگ برتر مناسب نیست گفت: در کشورهای صاحب سبک بازیکن و مربی خارجی برای حضور در فوتبال آن کشور باید از فیلترهای خاصی عبور کند. در غیر این صورت حضورشان مجاز نخواهد بود. تاکیدم بر این است تیمی که توانمندی مالی ندارد نباید به این سمت و سو برود. حتی اگر نیتش جذب بازیکن و مربی خوب خارجی باشد. در این صورت بازیکن و مربی به راحتی با شکایت باشگاه ایرانی را تحت فشار خواهند گذاشت و غرامت خواهند گرفت. دیدید که در گذشته ای نه چندان دور مربیان خارجی حتی برای کار نکرده در ایران هم پول طلب کردند.

محمود فکری درباره بازی‌های تیم ملی نیز گفت: تیم ملی با توجه به اینکه پیش از حضور در منامه بازی های تدارکاتی نداشت خوب بازی کرد و نتایج قابل دفاعی هم گرفت. این بازی ها موجب شد تا شناخت ملی پوشان از هم بیشتر شود و به هماهنگی بیشتری دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: چه خوب که قرعه به شکلی است که قرار است ما در بازی پایانی با عراق روبرو شویم. برای این بازی باید آرامش خود را حفظ کنیم و با خونسردی در برابر حریف بازی کنیم. باید دقت کنیم که عصبی نشویم و از همه مهمتر در فاز دفاعی اشتباه نکنیم. اگر چه باید در برابر این تیم به پیروزی برسیم اما باید مراقب باشیم که گل نخوریم. به واقع در این بازی گل نخوردن به اندازه گل زدن مهم است.

فکری ادامه داد: اگر همانند بازی با بحرین گل نخوریم می توانیم با تکیه بر توانمندی تیم در فاز حمله به گل برسیم. تیم عراق به مراتب تیم بهتری نسبت به بحرین است.

وی تاکید کرد: نکته مهم و برجسته اردوی تیم ملی همدلی و خواستن رسیدن به موفقیت است. این شرایط در سه بازی اخیر کمک کرده تیم ملی ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفان باشد و تا به اینجای کار ۹ امتیاز کسب کند. از سویی باید اذعان کنم تیم ملی هم در زمین و هم روی نیمکت مهره های خوبی در اختیار دارد. این دست اسکوچیچ را برای اجرای هر ایده ای باز گذاشته است و باید از داشتن چنین تیمی خرسند باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.