معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت در هفته تهران رایگان شد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: به مناسبت هفته تهران هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت به مدت یک هفته یعنی از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، حسین مقدم روز یکشنبه در مورد معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: هزینه مراجعه اول ۳۷ هزار تومان است و خودروهای تاکسی دارای کارنامه معتبر می‌توانند به صورت رایگان از این خدمت بهره‌مند شوند و هزینه آن توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد معاینه فنی خودروهای تهران نیز جهت حمایت از تاکسیرانان هزینه مراجعه اول خودروهای تاکسی را با احتساب ۵۰ درصد تخفیف لحاظ می‌کند و مابه تفاوت آن توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود.

به گفته «مقدم»، جریمه تردد خودرو بدون معاینه فنی روزانه ۵۰ هزار تومان است که توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی سطح شهر به صورت هوشمند ثبت می‌شود.

هم‌اکنون ۵۶ خط معاینه فنی به صورت ثابت و سیار در تهران فعال است.

هفته تهران امسال با عنوان «مکتب تهران» از شنبه، ۱۲ مهرماه با بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی آغاز شد؛ طرحی که در مرداد ۱۳۹۵ خورشیدی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و از آن پس ۱۴ مهرماه در تقویم عمومی کشور به نام پایتخت نامگذاری شد که بر اساس آن هفته مصادف با این روز به عنوان هفته تهران نکو داشته می‌شود.

خیابان‌های قدیمی تهران گنجینه‌ای غنی از تاریخ و کوچه‌هایش راوی داستان‌ها و سرگذشت‌های پررمز و رازی است و در حقیقت روز تهران بهانه‌ای است برای معرفی این کلانشهر به مردمی که روزگار خود را در آن می‌گذرانند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.