طرح مجلس برای جاماندگان ‌سهام عدالت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور از دریافت سهام‌ عدالت محروم مانده‌اند گفت: اینطور نیست که تمام افرادی که از سهام عدالت محروم مانده‌اند همه جزء کمیته امداد و بهزیستی باشند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، بی‌بهره ماندن جمعیتی حدود 20 میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت از این مزیت در کشور را مورد تأیید قرار داد و اظهار داشت: مجلس درصدد ارائه طرحی است تا با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی کشور مشکل مذکور حل و فصل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به برخی از گمانه‌زنی‌ها در باب اینکه حدود 20 میلیون نفر از افراد واجد شرایط که جزء 6 دهک کم‌درآمد جامعه هستند از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند واکنش نشان داد و عنوان کرد: اینطور نیست که تمام افرادی که از سهام عدالت محروم مانده‌اند همه جزء کمیته امداد و بهزیستی ابشند.

کوچکی‌نژاد این موضوع را که جمعیت انبوهی حدوداً 20 میلیون نفر در کشور هستند که از سهام عدالت برخوردار نشده‌اند را مورد تأیید قرار داد و تصریح کرد: یک تعدادی از این افراد ثبت‌نام کرده‌اند و نتوانسته‌اند  سهام عدالت خود را دریافت کنند از طرفی تعدادی هم داریم که تاکنون به هیچ عنوان مراحل ثبت درخواست و ثبت‌نام را انجام نداده‌اند.

وی از برنامه و طرحی که برای حل و فصل جاماندگان از سهام عدالت در دستور کار مجلس قرار دارد خبر داد و در مورد جزئیان آن هم تصریح کرد: طبق این طرح وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی موظف هستند که به جاماندگان مشمول، سهام عدالت را اعطاء کنند از طرفی مجلس هم این قضیه را با جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه طرح اعطاء سهام عدالت به مشمولان و کسانی که مستحق دریافت آن هستند در حال بحث و بررسی است و به زودی در مجلس مصوب می‌شود خاطرنشان کرد: انتظار داریم با شرایط قانونی که به زودی میسر می‌شود سهام عدالت به نیازمندان و مشمولان داده شود و آنان نیز تحت پوشش مزایای آن قرار گیرند.

کوچکی‌نژاد یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای مجلس یازدهم را توجه به مشکلات اقتصادی، ارائه راهکارهای قانونی برای رفع آن‌ها و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه اعلام کرد و بیان داشت: بدون شک حمایت معیشتی از مردم به ویژه قشرهای محروم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی همواره در دستور کار مجلس قرار دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.