بایدن: موضع من با ترامپ درباره اتحادیه اروپا، بسیار متفاوت است

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با سران اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر وجود «فرصت عالی» برای تقویت روابط واشنگتن و بروکسل، از مواضع دونالد ترامپ در قبال این اتحادیه انتقاد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل به انتقاد از مواضع دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از سفر به انگلیس به منظور شرکت در نشست سران گروه ۷ در شهر بروکسل حضور دارد، امروز (سه شنبه) خود را به مقر اتحادیه اروپا رساند تا با سران این اتحادیه دیدار کند.

جو بایدن روز گذشته در همین شهر، در نشست کشورهای عضو ناتو حضور یافت و با سران تعدادی از کشورهای این ائتلاف نظامی غربی دیدار کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر حضور در نشست کشورهای عضو ناتو، امروز به مقر اتحادیه اروپا رفت تا با سران این اتحادیه دیدار کند.

بایدن به محض ورود به مقر اتحادیه اروپا با استقبال «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسلا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا قرار گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در این دیدار، اظهارات کوتاهی در جمع خبرنگاران در بروکسل مطرح کرد و به سوالی درباره افغانستان و ترکیه هم پاسخ داد.

بایدن گفت: «به نظر من ما فرصتی عالی برای همکاری با اتحادیه اروپا و همچنین ناتو داریم و ما حس بسیار خوبی در این باره داریم».

رئیس‌جمهور آمریکا که در چند سخنرانی خود بعد از آغاز به کار به عنوان جانشین دونالد ترامپ گفته بود که «آمنریکا دوباره (به عرصه تحولات جهانی) برگشته است»، در بروکسل هم این اظهارنظر را تکرار کرد.

او در جمع خبرنگاران حاضر در مقر اتحادیه اروپا بدون اشاره مستقیم به نام دونالد ترامپ گفت: «قطعا این به نفع منافع ایالات متحده آمریکا است که روابطی عالی با ناتو و اتحادیه اروپا داشته باشد. من مواضع بسیار متفاوتی با نقطه نظرات سَلَف خودم دارم».

یکی از خبرنگاران از بایدن درباره دیدار روز گذشته او با رجب طیب اردوغان و پیشنهاد ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه پایتخت افغانستان بعد از خروج ناتو از این کشور سوال کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به گفتن این جمله بسنده کرد: «ما یک گفت‌و‌گوی طولانی داشتیم و من حس خوبی درباره دیدارمان دارم».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.