آغاز مهلت ١٧ روزه ثبت‌نام مجدد وام اجاره از ساعت ١٢ امروز

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان جامانده وام ودیعه مسکن که تا ٢۵ شهریورماه موفق به ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نشدند، از ساعت ١٢ امروز به مدت ١٧ روز برای ثبت‌نام دوباره و دریافت وام ودیعه مسکن، مهلت دارند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده»  جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن را که روز گذشته در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد را اعلام کرد.

وی گفت: ثبت‌نام مجدد جاماندگان از امروز (١٣ مهر) آغاز می‌شود و تا ۳۰ مهر ادامه خواهد یافت.

به گفته محمودزاده آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۲۴ روز ٣٠ مهر جهت ثبت‌نام در این طرح با مراجعه به بخش “تکمیل ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه” سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir ، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است، سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

روز ۱۹ مردادماه امسال ۱۵ بانک کشور مسوول تخصیص این وام شدند و سهمیه استانی بانک‌ها در این زمینه تعیین و پس از هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی، به همراه دستورالعمل طرح در روز ۲۱ مردادماه به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.

همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

سامانه مسکن ملی در مرحله نخست ثبت نام از روز ٢۵ شهریور برای تکمیل اطلاعات متقاضیان وام ودیعه مسکن بسته شده بود و مستاجران متقاضی وام ودیعه، امکان ثبت نام مجدد نداشتند که روز گذشته و با اعلام وزیر راه شهرسازی مبنی بر مهلت دوباره دولت به متقاضیان از امروز به مدت ١٧ روز امکان ثبت نام مجدد فراهم شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.