جان کری در ریاض با بن سلمان دیدار کرد

«جان کری» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور اقلیم، امروز (چهارشنبه) در ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار، تلاش های جهانی و اقدامات عربستان برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفاظت از محیط زیست بررسی شد. طرح ریاض موسوم به «عربستان سبز» و «خاورمیانه سبز» از جمله موضوعات دیگر مورد بررسی در دیدار کری و بن سلمان بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، جان کری نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور اقلیم، امروز (چهارشنبه) در ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه سعودی «سبق»، در این دیدار، تلاش های جهانی و اقدامات عربستان برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفاظت از محیط زیست بررسی شد.

طرح ریاض موسوم به «عربستان سبز» و «خاورمیانه سبز» از جمله موضوعات دیگر مورد بررسی در دیدار کری و بن سلمان بود.

عربستان قصد دارد در طرحی ابتکاری تا ۱۰ سال آینده در قلمرو خود ۱۰ میلیارد اصله‌ درخت بکارد. این کشور همچنین در طرحی به نام ابتکار خاورمیانه سبز با همکاری دیگر کشورهای عربی تا ۴۰ میلیارد اصله درخت دیگر خواهد کاشت. این در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ ریاض است.

در این دیدار، وزیران خارجه، انرژی و محیط زیست عربستان و کاردار ایالات متحده حضور داشتند.

جان کری که در دولت اوباما وزیر خارجه آمریکا بود، بهمن ماه گذشته پس از روی کارآمدن «جو بایدن» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور اقلیم معرفی شد.

بایدن در نخستین اقدام خود پس از قرار گرفتن در سمت ریاست جمهوری به پیمان محیط زیستی پاریس که دونالد ترامپ از آن خارج شده بود، بازگشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.