چقدر واکسن کرونا به کشور وارد شده است؟

به گفته معاون فنی گمرک ایران، امروز محموله‌ای حاوی یک میلیون دز واکسن کرونای خارجی وارد کشور و از سوی گمرک ترخیص شده است؛ بر این اساس مجموع واکسن‌های وارداتی کرونا به شش میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ دز رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، مهرداد جمال ارونقی گفت: محموله جدید واکسن کرونا وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده که این محموله حاوی یک میلیون دز در قالب ۵۷ بسته به وزن تقریبی ۱۷ تن بوده است.

به گفته وی گمرک در حداقل زمان ممکن تشریفات گمرکی این یک میلیون دز واکسن را انجام و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت داده است.

این مقام مسئول در گمرک ایران با اشاره به اینکه از نیمه بهمن تا به امروز ۱۷ مرحله واکسن کرونا وارد ایران شده است یادآور شد که طبق سوابق گمرک ایران، در مجموع با محموله ورودی امروز، تاکنون شش میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کرونا وارد کشور شده است .

این در حالی است که محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر، صبح امروز از ورود دو میلیون دز واکسن کرونا به کشور توسط این جمعیت خبر داد.

وی تصریح کرد: تا پیش از این، جمعیت هلال احمر در سه مرحله به ترتیب ۴۰۰ هزار، یک میلیو و یک میلیون دز واکسن خریداری و به ایران منتقل کرده بود و با احتساب واکسن‌های که امروز وارد کشور شدند تعداد واکسن‌هایی که از طریق جمعیت هلال احمر وارد شده، به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن رسیده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود واکسن‌هایی که امروز صبح از طریق این جمعیت وارد کشور شد در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

قوسیان مقدم گفت: در تلاش‌ هستیم بر اساس برنامه‌ریزی که توسط هلال انجام شده است سایر محموله‌ها نیز وارد کشور شود.

حسین سلاح‌ورزی، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در روزهای اخیر اعلام کرد که سه میلیون دز واکسن کرونا در راه ایران است و شرکت‌های داخلی در راستای مسئولیت اجتماعی خود پذیرفته‌اند که اگر بخش خصوصی واردات واکسن‌ را انجام دهد، این واکسن‌‌ها را خریداری کرده و به صورت رایگان به کارگران و دیگر پرسنل تزریق کنند.

به گفته وی، حدود سه میلیون دز واکسن توسط شرکت‌‌های ایرانی یا نمایندگان رسمی کمپانی‌های واکسن‌ساز وارد کشور می‌شود.

سلاح‌ورزی گفت: قراردادهای واردات یک میلیون و دو میلیون دز واکسن کرونا را داریم که مراحل نهایی را طی می‌کند و به تایید وزارت بهداشت هم می‌رسد، اگر اتفاقی نیفتد تا دو هفته دیگر اولین محموله از این محموله‌های واکسن کرونا وارد کشور می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.