درج «سنوات سخت و زیان‌آور» در احکام بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۱۰ برابری اعتبار وسایل کمک پزشکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مبالغ مربوط به وسایل کمک پزشکی را به قیمت اجناس معمولی بازار رسانده‌ایم و هزینه‌ها در موارد مختلف حدود ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش تاز نیوز و به نقل از ایسنا، هدکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با روسای کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی سراسر کشور اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته تعادل بین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی برقرار است و حتی در نیمه اول سال جاری نیز با وجود شیوع ویروس کرونا منابع و مصارف این سازمان، برابر ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی نیمه اول سال گذشته شاهد کسری منابع نسبت به مصارف به میزان ماهیانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودیم، افزود: جبران کسری منابع از طریق روش‌های مختلف و توام با نهایت مدارا و مساعدت نسبت به کارفرمایان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم انجام برخی اصلاحات در مقررات و رویه‌های اجرایی این سازمان تأکید کرد و اظهار داشت: مقررات مربوط به بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور نیازمند تجدید نظر است. بخشی از مشاغل سخت زیان آور درست و بر حق و بخشی نادرست و ناحق است که بایستی نسبت به اصلاح مقررات این حوزه در اسرع وقت اقدام شود.

سالاری با بیان اینکه در همه جای دنیا سن افراد ملاک بازنشستگی قرار می‌گیرد نه سنوات خدمت، گفت: البته کسانی که سابقه کار بیشتری دارند، در زمان بازنشستگی حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بیمه‌های حمایتی باید مطابق روال منطقی اجرا شوند، گفت: بیمه شدگان حمایتی باید با منابع دقیق و مشخص و قابل وصول تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هزینه درمان نباید منجر به ایجاد مشکلات مالی برای بازنشستگان شود و برای تحقق این هدف علاوه بر تقویت خدمات درمان مستقیم و پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی، کمک بیشتر به بازنشستگان برای استفاده از بیمه تکمیلی درمان نیز در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

سالاری افزایش ۱۰ برابری تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: مرحله اول این تسهیلات پرداخت شده و مرحله دوم نیز طی روزهای آینده پرداخت می‌شود که در این مرحله تمامی فرآیند درخواست، تأیید و پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه افراد به شعب تأمین اجتماعی و بانک‌ها انجام می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با همفکری و مشورت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی انجام شده است، اظهار کرد: مطابق با نظر تشکل‌های بازنشستگان ۴ درصد مربوط به سنوات سخت و زیان‌آور در محاسبات مربوط به متناسب‌سازی اعمال می‌شود و مجموع مبالغ مربوط به متناسب‌سازی در احکام حقوقی این افراد نیز درج خواهد شد.

در این جلسه روسای کانون‌های بازنشستگی استان‌ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.