حمله موشکی نیروهای ارمنستان به دومین شهر بزرگ آذربایجان

نیروهای ارمنستان امروز (یکشنبه) شهر “گنجه” دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان در 348 کیلومتری غرب باکو و چند شهر دیگر این کشور را مورد حملات موشکی قرار دادند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، حکمت حاجی اف  مشاور رییس جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد که شهر گنجه از خاک ارمنستان مورد حملات موشکی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نیروهای ارمنستان همچنین شهرستانهای “ترتر”، “هورادیز” و “فضولی” جمهوری آذربایجان را مورد حمله موشکی قرار دادند که این حملات خساراتی به واحد های مسکونی و اقتصادی وارد کرده است.

به گفته حاجی اف، نیروهای جمهوری آذربایجان نیز برای جلوگیری از این حملات دست به اقدام پیشگیریانه زدند.

در این حال، دادستان کل جمهوری آذربایجان در گزارشی اعلام کرد که بر اثر حملات موشکی نیروهای ارمنستان به مناطق مسکونی واقع در نزدیکی محل عملیات نظامی در هفت روز گذشته در مجموع 22 غیرنظامی جان باخته و 74 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را آغاز کننده درگیری و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

در سال ۱۹۹۴ میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.