ایتالیا – ولز: برد یک بر صفر آتزوری‌/ صعود لاجوردی‌ها به مرحله یک هشتم نهایی

ایتالیا با شکست ولز ۹ امتیازی شد و به عنوان تیم صدرنشین به یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ راه پیدا کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، تیم‌های ایتالیا و ولز از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه المپیکوی رم و در چارچوب هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در گروه نخست به مصاف هم رفتند که در پایان تیم میزبان با یک گل به برتری دست پیدا کرد.

تک گل این دیدار در دقیقه ۳۹ به وسیله متئو پسینا زده شد. بازیکن تیم آتالانتا که در این بازی فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرده بود، ارسال مارکو وراتی را با ضربه‌ای دقیق وارد دروازه دنی وارد کرد. این گل تا پایان به قوت خود باقی ماند تا آتزوری با سه برد و ۹ امتیاز مقتدرانه صدرنشین گروه نخست شود و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

در سوی مقابل ولز نیز با چهار امتیاز و به دلیل تفاضل بهتر نسبت به سوئیس در رده دوم قرار گرفت و به دور بعدی صعود کرد. شاگردان رابرت پیج از دقیقه با ۵۴ با اخراج آمپادو ۱۰ نفره شدند تا بخش اعظمی از نیمه دوم را با یک یار کمتر بازی کرده باشند.

لازم به ذکر است تیم روبرتو مانچینی ضمن بسته نگه داشتن دروازه خود برای سومین بازی متوالی در این جام، برای یازدهمین بازی پی در پی به برتری رسید و دروازه‌اش باز نشد. این البته همه ماجرا نیست. آتزوری با این نتیجه به سی امین بازی بدون باخت خود رسید و در کنار ایتالیای ویتوریو پوتزو به بهترین آمار ایتالیا در تاریخ از حیث تعداد بازی بدون شکست رسید.

ترکیب ایتالیا: جانلوئیجی دوناروما، آلساندرو باستونی، لئوناردو بونوچی، رافائل تولوی، امرسون پالمیری، جورجینیو، مارکو وراتی، متئو پسینا، لئوناردو برنادرسکی، آندرهآ بلوتی، فدریکو کیه‌زا

ترکیب ولز: دنی وارد، کریس گانتر، جو رودون، اثان آمپادو، جو آلن، جو مورل، نکو ویلیامز، کانر روبرتس، آرون رمزی، دنیل جیمز و گرث بیل.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.