رئیس جدید قوه قضائیه کیست؟!

خبرهای رسیده به یک خبرگزاری حاکی از این است که ریاست غلامحسین محسنی اژه ای در قوه قضائیه تقریباً قطعی شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، دیده‌بان ایران نوشت:

با وجود گذشت چند روز از پیروزی ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هنوز تکلیف جانشین او در قوه قضائیه مشخص نشده است.

در فضای رسانه ای کشور هم یک روز ازعلیرضا اعرافی نام برده می شود و روز دیگر از سید احمد مرتضوی مقدم. در این بین  منتظری دادستان کل کشور هم روز گذشته در حالی خبر انتصابش به عنوان رئیس دستگاه قضاء را تکذیب کرد که پیش از او غلامحسین اژه ای عنوان کرد که موضوع ریاست او بر قوه قضائیه شایعه است اما در قوه قضائیه باقی می‌ماند و تصمیم ندارد از قوه برود.

اشاره ای به احتمال وزیراطلاعات شدن او در کابینه «سیدابراهیم رئیسی» که چند روزی است که در شبکه های اجتماعی مطرح شده است.

اما با این حال خبرهای رسیده به دیده بان ایران حاکی از این است که ریاست غلامحسین محسنی اژه ای تقریباً قطعی شده است و به احتمال بسیار قوی حکم ریاست معاون اول فعلی ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضاء طی روزهای آتی و احتمالا هفت تیر – سالروز ترور شهید بهشتی- توسط رهبر انقلاب صادر خواهد شد.

اژه‌ای یکی از کسانی است که بارها بر ساماندهی فضای مجازی تاکید کرده است. سال ۹۳ نامه‌ای در برخی رسانه‌ها خبرساز شد که در آن محسنی اژه‌ای درخواست مسدودسازی برخی از شبکه‌های اجتماعی را داشت.

محسنی اژه‌ای از واعظی، وزیر ارتباطات وقت خواسته بود که ظرف یک ماه بستر مسدودسازی واتس اپ، وایبر و تانگو را فراهم کند در غیر اینصورت قوه قضاییه نسبت به این امر اقدام می‌‌کند.

هرچند ابراهیم رئیسی در مناظره های انتخاباتی اش اعلام کرده است که قصد محدودکردن شبکه های اجتماعی را ندارد اما با این حال انتصاب محسنی اژه ای و ریاست او بر قوه قضا می تواند وعده های رئیس دولت سیزدهم را با چالش جدی مواجه نماید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.