قیمت واکسن برکت صدای همه را درآورد: 16برابر واکسن آمریکایی!

انتشار قرارداد خرید واکسن ایرانی برکت، با واکنش های گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش تازه‌نیوز، تصویری منتشر شده که قرارداد «هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران» برای خرید واکسن کووایران برکت از «شرکت گروه صنایع شفا فارمد» را نشان می‌دهد که طبق مندرجات آن، قیمت هر دوز واکسن ۲۰۰هزار تومان (علی‌الحساب) تعیین شده است.

قرارداد خرید واکسن کوو برکت از ستاد اجرایی فرمان امامدر ادامه برخی واکنش‌های مجازی به این سند را می‌خوانید:

  • ستاد اجرایی فرمان امام هر دوز واکسن کوو برکت را ۲۰۰هزار تومن به دولت می‌فروشد. با مقایسه واکسن خارجی که با دلار ۴۲۰۰ وارد می‌شود، دو دوز کوو برکت ۹۰ دلار آب می‌خورد که احتمالا گران‌ترین واکسن جهان است! اصرار و عجله‌ برای همین بود؟ توضیح می‌دهید؟
  • قیمت واکسن آسترازنکا برای ایران (سیستم کواکس) زیر ۳ دلار است. اروپا آن را ۲٫۱۵ دلار خریده. می‌دانید «ستاد اجرایی فرمان امام» واکسن‌ امتحان پس نداده‌اش را چند به دولت فروخته؟ به دلار دولتی حداقل ۴۷ دلار و به دلار آزاد حداقل ۸ دلار.
  • همون بلایی که ایران‌خودرو و سایپا سر واردات اتوموبیل خارجی آوردند تا مونوپولی خودشون رو حفظ کنند.
  • هیات امناء صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران یک قرارداد بسته با ستاد فرمان امام برای خرید ۵میلیون دوز واکسن برکت به ارزش ۱۰۰۰میلیارد تومان. این هیات اگر ۵میلیون واکسن استرازنکا خریده بود، ۵۰۰میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌کرد.
  • پس بگو چرا اسم واکسن رو گذاشتن برکت؛ علی برکت الله!
  • قیمت واکسن، برای هر کشور فرق دارد. فایزر را آمریکا ۱۹٫۵ دلار خریده و اروپا ۱۴٫۷ دلار. ایران واکسن‌هایش را از کواکس می‌گیرد؛ آسترازنکا برای ایران حداکثر ۳ دلار است. ضمن این که بنیاد برکت دلار دولتی گرفته. ۲۰۰هزار تومان به دلار دولتی یعنی ۴۷ دلار. یعنی ۱۶ برابر بیشتر از آسترازنکا!
  • اگر هم نگران خروج ارز از کشور هستید، بهتر است یک سرچی در خصوص تورهای واکسن ارمنستان داشته باشید؛ جهت اطلاع شما پرواز و‌ تور تا دو سه هفته‌ دیگر پر است! هر فرد برای هر بار [تزریق واکسن] حدودا ۵۰۰-۶۰۰ دلار هزینه رفت و آمد و اقامت دارد در ارمنستان. اسم این خروج ارز نیست، احتمالا گردشگری سلامت است!
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.