جزییات بسته‌ حمایتی دانشجویان نهایی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد جزییات بسته‌ حمایتی دانشجویان فردا اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، مدارس و دانشگاه‌ها از هفته ابتدایی اسفند یعنی از همان زمان ورود ویروس کرونا به ایران تعطیل شدند و با تعطیلی کلاس‌ها، موضوع آموزش مجازی مطرح شد. اما یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش آنلاین، دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان به اینترنت عنوان شد و اینکه شرکت در کلاس‌های آنلاین دانشگاهی نیازمند حجم بالایی از اینترنت است و برای دانشجویان هزینه‌ بالایی خواهد داشت.

با ادامه‌دار شدن روند تعطیلی مدارس و هزینه‌ای که به دلیل استفاده از محتوای تصویری و ویدیویی به معلمان و دانش‌آموزان تحمیل می‌شد، استفاده از شبکه شاد در همه اپراتورها رایگان شد و محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد تمهیداتی برای ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان در نظر گرفته شده و از این رو از ارائه بسته‌های سه ماهه رایگان برای ۷۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی خبر داد.

آذری جهرمی درباره اینترنت دانشگاه‌ها نیز توضیح داد: سه بسته برای دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید وعده داده بودیم که از ابتدای مهر همه دانشگاه‌هایی که وزارت علوم به ما اعلام کرده باشد، سایت‌های آموزشی مورد نیازشان رایگان خواهد بود. بسته‌ای هم برای دانشجویان و اساتید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فرآیند ثبت‌نام آن هم تا ابتدای مهر آغاز می‌شود.

پیش از این وزیر ارتباطات از بسته‌های ۱۲۰ گیگابایتی برای اساتید دانشگاه‌ها خبر داده و اعلام کرده بود جزئیات هدیه مخصوص دانشجویان به زودی اعلام می‌شود. در این راستا آذری جهرمی امروز در اینستاگرام نوشت: ضمن پوزش از دانشجویان عزیز از تاخیر در اعلام تسهیلات ویژه آموزش مجازی، جزییات بسته‌ حمایتی دانشجویان امشب نهایی شد و فردا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.