تکلیف وزارت خارجه دولت رئیسی روشن شد!

شنیده‌ها حاکی از آن است که علی باقری کنی، وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، فعالان رسانه ای اصول گرا  مدعی شده اند، رئیس آینده دولت سیزدهم؛ علی باقری کنی را به عنوان رابط وزارت خارجه در دوران انتقال دولت جدید معرفی کرده است. با توجه به مسئولیت مشخص ابراهیم رئیسی به باقری کنی؛ احتمالا با موافقت رهبر انقلاب، باقری کنی وزیر خارجه می شود.

باقری کنی معاون سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی و ریاست ستاد سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۲ عهده دار بود. شاید اگر جلیلی سال ۹۲ رئیس‌جمهور می‌شد، علی باقری‌کنی در دولت او سمتی مثل وزارت خارجه بر عهده می گرفت؛ این اتفاق در صورت موافقت رهبر انقلاب  ۸ سال تاخیر در حال رخ دادن است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ علی باقری‌کنی از سال ۸۶ تا ۹۲ در کنار سعید جلیلی  در تیم هسته‌ای دولت محمود احمدی‌نژاد حضور داشت داشت ولی تلاش‌های این تیم برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای به جایی نرسید.

باقری کنی کیست؟ 

علی باقری فرزند محمدباقر باقری کنی از اعضای مجلس خبرگان رهبری است که در سال ۱۳۴۶ به دنیا آمد. وی دانش آموخته رشته اقتصاد است

او دانش آموختهٔ رشتهٔ اقتصاد است  وی، مدیرکل اروپای مرکزی وزارت امور خارجه در زمان تصدی سعید جلیلی در معاونت اروپا و آمریکا این وزارتخانه بود.

محمدباقر باقری کنی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و دانش‌آموخته رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) است که پیشینه تدریس اقتصاد در دانشگاه را نیز دارد. مرحوم محمدرضا مهدوی کنی، عموی علی باقری‌کنی است که مدتی نخست‌وزیر ابتدای انقلاب و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری بود. همچنین محمدباقر باقری‌کنی پدر علی از ۱۳۹۴ خورشیدی با حکم  مقام معظم رهبری به عضویت هیات امنای موسسه جامعه الصادق درآمد.

یکی از پسران او، یعنی مصباح‌الهدی باقری کنی با هدی خامنه‌ای، دختر رهبری، ازدواج کرده است. مصباح‌الهدی و علی باقری هر دو در دانشگاه امام صادق درس خوانده و مسئولیت‌هایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: مجلس عدم ملاقات رئیسی با مقامات خارجی را قانون کرد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.