آن‌ها آینده زندگی ما را تسخیر خواهند کرد

در سالهای اخیر کوادکوپترها مورد توجه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قرار گرفته که همین موضوع باعث پیشرفت چشم گیر پرواز این نوع کوادکوپترها شده که با کاربردهای مختلفی در خدمت انسان قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، دوره، دوره پهپادهاست. این پرنده های کوچک روز به روز مسیرشان را بیشتر به سمت زندگی روزمره و حتی خانه های ما باز می کند، که به جزئی جدایی ناپذیر از آن تبدیل شده است.

بی شک آینده فناوری برای پهپادهاست که در این بین رشته های فنی از جمله رباتیک، مکانیک و میان رشته مکاترونیک جایگاه خاص خود را خواهند داشت.

تکنولوژی خودش را تغذیه می کند. تکنولوژی، نکنولوزی بیشتر را ممکن می سازد (الوین تافلر)

سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی های متعدد آنقدر بالاست که تقریباً هرروز شاهد معرفی محصولات جدیدی در این حوزه هستیم. از تکنولوژی های کامپیوتری گرفته تا ذخیره سازی اطلاعات در DNA انسان و اختراع و بکارگیری وسایلی مانند کوادکوپترها به منظور انجام و ساده سازی سازی کارهای مختلف در کمک به بشریت.

کوادکوپتر یکی از انواع پهپادهاست. کوادکوپتر یک هواگرد بالگردان است که در دسته چند پروانه ها قرار می گیرد. علت نامگذاری آن نیز به این دلیل است که از کواد (چهار) کوپتر برای نیروی پیشرانش استفاده می کند. قدرت مانور بالا و پروازهای با تعادل زیاد از ویژگیهای این پرنده است.

در سالهای اخیر کوادکوپترها مورد توجه شرکت ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی قرار گرفته است که همین موضوع باعث پیشرفت چشم گیر پرواز این نوع پهپادها شده است. در این نوشته به چند کاربرد کوادکوپترها می پردازیم.

پیک پهپاد: شرکت آمازون به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه فروشگاه اینترنتی دنیا، در حال حاضر برای ارسال سفارشات تا دو کیلوگرم خریداران از کوادکوپتر استفاده می کند. استفاده از این پرنده ها به طور چشم گیری باعث کمتر شدن زمان تحویل کالا به دست مشتری شد.

پهپاد کشاورز: از کوادکوپترها در زمینه کشاورزی مانند: سم پاشی و آفت زدایی محصولات و همچنین اندازه گیری میزان سم مورد نیاز هر گیاه یا برگ استفاده می شود.

پهپاد خبرنگار : این پهباد نیز یکی دیگر از شغل های کوادکوپترهاست. همانطور که پیداست از کوادکوپترها می توان برای تهیه خبر و گزارش نیز استفاده کرد. پهپاد امدادگر شغل دیگر کوادکوپترهاست. از این پهپادها در زمان ایجاد بلایای طبیعی مانند: طوفان، زلزله، آتش سوزی و… استفاده کرد. با استفاده از این پهپادها می توان از میزان خسارات وارد شده، نقاط بیشتر آسیب دیده و مهم تر از بقیه به دنبال علائم حیات اطلاعات به دست آورد.

حافظ محیط زیست: از پهپاد برای حفاظت از حیات وحش نیز استفاده می شود. با استفاده از این پرنده ها می توان به مکان هایی دسترسی پیدا کرد که برای بشر غیر ممکن است. حافظان حیات وحش از پهپادها برای بازرسی و حفاظت نقاط آسیب پذیر استفاده می کنند.

پهباد سینماگر: اما یکی دیگر از شغل های مهم پهپادها، پهپاد سینماگر است. در سال 2014 اولین جشنواره فیلم های پهپادی در نیویورک برگزار شد. خرید یک پهپاد 1000 دلاری به همراه یک دوربین HD ، این امکان را به فیلمبرداران حوزه سینما می دهد تا بتوانند تصاویری خارق العاده ای خلق کنند.

اینترنت هوایی: شرکت های بزرگ تکنولوژی نظیر مایکروسافت، فیس بوک، گوگل و … در صدد اند که با استفاده از کوادکوپترها اینترنت پر سرعت رایگان را به مناطق محروم ببرند. اواخر سال 2014 شرکت ایرباس پهپاد زفیر را معرفی کرد. این پهپاد فوق سبک به سلول های بسیار نازک خورشیدی مجهز است که دائم شارژ شده و امکان پرواز نامحدود را برای پهپاد به ارمغان می آورد.

مدیریت املاک: این شغل بعدی کوادکوپترهاست که برای تهیه عکس و فیلم از منازل مسکونی و یا واحدهای تجاری آماده قروش یا اجاره استفاده می شود.

پهپاد بازرس و پهپاد مجری قانون نیز دو نوع دیگر از شغل های پهپادهاست. از پهپاد بازرس بیشر به منظور بازرسی از پروژه های مهم صنعتی استفاده می شود که می تواند به صورت مداوم مساحت بزرگی را پرواز کرده و مانع ایجاد خسارت شود.

پهپاد مجری قانون نیز همانطور که از اسمش پیداست، به منظور اجرای قانون و شناسایی افراد یا واحدهای متخلف بکار گرفته می شود چرا که می توانند با کمترین صدا به پرواز درآمده و با کمک دوربین های حرارتی تعبیه شده در آن اقدام به شناسایی افراد متخلف می کند.

پیش بینی ما این است که با توجه به استفاده متعدد و کاربرد کوادکوپترها، در آینده بسیار نزدیک شاهد حضور بیش از پیش آنها در محیط های شهری و خانه های خود خواهیم بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.