وحید قلیچ: ساکت و تاج کاری کردند به فکر خودکشی بیفتم!

وحید قلیچ معتقد است در ماجرای قرارداد مارک ویلموتس حرکت‌هایی شده و به اعضای فدراسیون فوتبال هم پولی رسیده و برای همه استفاده‌ای بوده است!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین، وحید قلیچ، دروازه‌بان سابق پرسپولیس این روزها در فضای مجازی بسیار خبرساز است و حرف‌های جنجالی زیادی درباره اتفاقات فوتبال می‌زند. او که روزگار سختی را گذراند، می‌گوید زمانی حتی به فکر خودکشی هم افتاده بود اما حالا شرایط بهتری دارد.قلیچ یکی از پیشکسوتانی است که دستش را جلوی کسی دراز نکرده و به قول خودش:«کسی را پیدا نمی کنید که 12 سال برای تیمش رایگان بازی کند.من این کار را کردم و حالا هم توقعی از کسی ندارم.خدا را شکر،دستم را روی زانوی خودم می زنم،یا علی می گویم و بلند می شوم.»در بخش هایی از مصاحبه احساس کردم صدایش می گیرد.یک جاهایی هم انگار بغض کرده بود اما خیلی زود بر خودش مسلط شد و ادامه داد.قلیچ رک و پوست کنده حرف هایش را می زند و بی دلیل از کسی تعریف نمی کند؛حتی علی پروین!این را خودش می گوید.او دوست دارد در مصاحبه اش تاکید شود که ناصرحجازی اسطوره دروازه بانی ایران است حتی اگر ناصرخان از تیم رقیب و استقلالی باشد.

*پرسپولیس رقبای زیادی را کنار زد تا در آسیا به فینال رسید و …

-من فکر میکنم این بازی های جام باشگاه های آسیا بخاطر بی تماشاچی بودنش شبیه بازی های دوستانه است و بنظرم فوتبال بدون تماشاگر خیلی بی مزه است.

*برای بازیکنان راحت تر نیست؟ می توانند بدون استرس بازی کنند.

-بله نتیجه اش هم مشخص شده که بازیکنان توانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند. فقط حیف شد که استقلال نتوانست بیاید بالا.

*شما به عنوان یک پرسپولیسی دوست داشتید که استقلال بالا بیاید؟

-صددرصد. چون این تیم میهن من است. مگر می شود که من بدم بیاید یا از صعود استقلال ناراحت شوم؟

*می گویند هوادار واقعی آن کسی است که هیچوقت از برد رقیبش خوشحال نشود.این را چقدر قبول دارید؟

-نه اینطور نیست. من در همین مسابقات بازی های استقلال را هم تماشا می کردم. خدایی هم با توجه به نداشتن بازیکن و خالی بودن دستشان عملکرد خوبی داشتند.دعا هم می کردم که برنده شوند و بالا بیایند.

*پس بازی های استقلال را دیده اید.خیلی ها می گویند که از دلایل ناکامی استقلال در این رقابت ها اشتباهات فردی،به خصوص در بازی آخر بود.منتقدان چندان از عملکرد حسینی دروازه بان این تیم راضی نبودند.

-استقلال مثل طاووسی بود که بسیار زیبا بود اما پاهای زشتی داشت و آن پاهای زشت حسینی بود!چون اصلا معلوم نبود که می خواهد برای شما چه کار کند. او مثل گلرهای سالنی،فکر می کرد که دروازه کوچک است درحالیکه دروازه زمین بزرگ ۷ متر و خرده ای است و باید محسابات درستی در عکس العمل ها داشته باشد. بنظرم مجید نامجومطلق را حسینی نابود کرد با آن گل دومی که از پاختاکور خورد!

*این ضعف از کجا ناشی می شود؟ حسینی در لیگ هم عملکرد خوبی نداشت و گل های بدی خورد.

-این نتیجه ره صدساله را یک شبه رفتن است. یک گلر خوب و شش دانگ باید در همه بازی ها به یک شکل کار کند. من فکر می کنم که حسینی به درد تیم های لیگ یکی می خورد و لیگ برتر برایش سنگین است. البته من مربی او نیستم و باید دید بهزاد غلامپور به عنوان مربی با گلرهایش چه کرده است. ظاهرا به آقای غلامپور گفته اند که فقط بر پشت مربیان بپرد اگر نه نمی شود که گلر این اندازه ضعیف باشد.

*البته دستشان هم خالی بود و رشید مظاهری نمی توانست برایشان بازی کند و گزینه دیگری برایشان نبود. اگر شما بودید گلر تیم امید را بازی می دادید؟

-من این ریسک را می کردم. چون دروازه بان ذخیره همان گلر تیم استقلال خوزستان بود. آدم باید گاهی شجاعت به خرج بدهد. سال ۸۲ آقای عابدزاده پایش خراب شد. آقای فنایی هم پایش خراب شد. آقای محمدی هم سرما خورده بود و همه این اتفاقات شب بازی با استقلال افتاد. آقای پروین هم فرشید کریمی را گذاشت توی دروازه. فرشید کریمی اول فصل در لیست مازاد بود اما علی پروین نام او را به عنوان گلر چهارم رد کرد و او بهترین بازی را جلوی استقلال کرد و باعث برد ما در دربی شد. اگر یک مربی مثل علی پروین بخواهد بزرگ شود باید این بزرگی را از خود نشان دهد. نه این که آماده و راحت کارها را پیش ببرد. شما مطمئن باشید مظاهری هم در استقلال خراب می شود. بهزاد غلامپور دوست من است اما قرار نیست هر دروازه بان خوبی مربی خوبی هم بشود. همانطور که یک بازیکن خوب نمی تواند الزاما مربی خوبی باشد.

*بهزاد غلامپور در زمان آقای دایی هم مربی دروازه بان های پرسپولیس شده بود و خیلی از پرسپولیسی ها بابت این اتفاق ناراحت بودند.شما هم منتقد آن اتفاق بودید.

-بله من هم واکنش نشان دادم. آیا استقلال مربی پرسپولیسی برای تیمش انتخاب می کند؟ نه. من همیشه از امثال آقای دایی و آقای کریمی حمایت کرده ام علی رغم بی مهری هایی که دیدم.هیچ کدامشان از لحاظ عاطفی به من دلگرمی ندادند.

*چه توقعی از آن ها داشتید؟

-همین که بگویند وحید ممنونم که از ما حمایت کردی. همین تشکر خشک و خالی بس بود. اگر  حتی من را در فضای یک لایک می کردند خیلی خوشحال می شدم.بازیکنان پرسپولیس هم به همین صورت. هیچ پیشکسوتی به اندازه من از تیمش حمایت نکرده است.وقتی تیم می برد پیدایشان می شود و وقتی تیم می بازد روی سر تیم خراب می شوند.

*طی این سال ها فکر حضور در پرسپولیس را به عنوان مربی داشته اید؟

-اصلا چنین فکری نداشته ام. هیچ پیشنهادی هم نشد. مربی ای که به پرسپولیس می آید کادر و تیم خودش را می آورد. امثال یحیی گل محمدی یا مهدی تارتار هیچوقت نمی آیند من را به عنوان مربی بیاورند.

*اگر علی پروین بیاید مربی شود شما را هم می آورد چون شما در کادر او بودید.

-من چوب علی آقا را می خورم. چون با علی پروین خصومت داشتند زورشان به من رسید. من از خودم مطمئن هستم و می دانم چه کسی هستم. تاریخ می گوید من ۱۲ سال گلر پرسپولیس بوده ام و این را کسی نمی تواند عوض کند. من طی این ۱۲ سالحتی یک میلیون هم از پرسپولیس نگرفتم. فرشاد پیوس یا ناصر محمدخانی شاید ۲۰ یا ۲۵ تومان پول گرفتند اما من رایگان بازی کردم.

*چرا؟

-چون من با علی پروین رفاقت داشتم.چون وقت تقسیم پول می گفت وحید را که ولش کن.

*من شنیدم که علی پروین یک بار به شما گفت اگر این پنالتی را بگیری فلان مبلغ را به تو می دهم اما بعد از مهار پنالتی…

-نگفت برو بابا بلکه کاری کرد که هچیوقت فراموش نکنم. نه تنها پولی نداد بلکه آن حرکت بد همیشه در ذهن من وجود دارد. ما اینجوری برای پرسپولیس گلری کرده ایم.

*پس این را قبول دارید که می گویند تاکتیک علی پروین فحش بوده؟

-هیچ وقت نمی آمد روی تخته بنویسد فلان. همینجوری به صورت کلامی نکات را منتقل می کرد. مثلا می گفت ناصر ممدخانی بیشتر شوت بزن. زمانی هم که تحت فشار بودیم وقتی به رختکن می آمدیم کسی را که جلوی چشمش بود از خجالتش در می آمد!بخاطر همین کسی نمی خواست جلوی چشم او باشد.

*از آن سال ها خاطره جالبی دارید که تعریف نکرده باشید؟

-یک بار رفته بودیم با تیم آقای حسین فکری در زمین سرخه حصار بازی کنیم. دقیقه ۱۰ بود که من ناگهان هیچ چیزی نفهمیدم در حالیکه درون بازی بودم. چشم که باز کردم دیدم هوا تاریک شده و هیچکس نیست. من را که از زمین بیرون برده بودند، یادشان رفته بود با خودشان برگردانند. رفتم و دیدم آقای فکری توی یک اتاق در استادیوم سرخه حصار نشسته است. همان لحظه آقای تورج تیموری هم آمد. از تورج پرسیدم که چه اتفاقی افتاده است. گفت در بازی ضربه خوردی و بیهوش شدی و تو را از زمین بیرون بردند و زیر درخت گذاشتند و بعد هم یادشان رفت تو را ببرند.یعنی من را حتی دکتر هم نبردند. فردا سر تمرین به علی آقا گفتم چرا من را برنگرداندید؟ من بیهوش افتاده بودم.من را کسی آدم حساب نکرد. گفت برو بابا حالا مثلا تو بمیری مگه چی میشه؟

*شما در دوران دفاع مقدس هم درون دروازه پرسپولیس بودید. آن زمان فضا به چه شکل بود؟ ناصر ابراهیمی فکر کنم زمان جنگ چند سالی هم مربی تیم ملی بود.

-یک بار علی آقا گفت این هفته بازی نداریم. فردا همه جمع شوید می خواهیم برویم چند روز مسافرت.گفتیم کجا؟ گفت بعدا می گویم. بعد که حرکت کردیم گفت می خواهیم برویم سمت سنندج و مهاباد و مریوان تا در آن مناطق جنگی چند روزی بازی کنیم. هدف هم روحیه دادن به رزمندگان بود. شب ها یک کالیبر۵۰ روی پشت بام بود یک کالیبر۵۰ پایین و این ها به کوه شلیک می کردند و ما تماشا می کردیم.خیلی به منطقه جنگی نزدیک بودیم. همه ستاره های پرسپولیس هم بودند.

*ما حدودا 5 هزار شهید ورزشکار داشتیم که تعدادی شان هم فوتبالیست بوده اند مثل شهید رضایی مجد. آیا وحید قلیچ به این فکر می کرد که به جبهه برود؟

-بله اما به ما می گفتند که شما بمانید و فوتبال بازی کنید که دل مردم به این فوتبال خوش است. اما اگر پا می داد حتما من می رفتم. حضرت عباسی می رفتم.

*از آن نسل بازیکنان پرسپولیس فکر می کنید کدام شان با شما به جبهه می آمدند؟

-محمد مایلی کهن و محمد پنجعلی. انصاری فرد اما الکی می گفت و نمی آمد.

*گفتید انصاری فرد. آیا تا به حال ۲۰ میلیون پول کت و شلوار داده اید؟

-من یک میلیون هم نداده ام چه برسد به ۲۰ میلیون. اگر ۲۰ میلیون داشتم که موتورم را عوض می کردم.

*البته می گویند الان خیلی زمانه فرق کرده.وقتی بازیکنی میلیاردی پول می گیرد دیگر کت و شلوار 20 میلیونی که چیزی نیست! الان شرایط طوری است که معمولی ترین بازیکنان هم زیر ۵ میلیارد قرارداد نمی بندند. اگر وحید قلیچ الان بازی می کرد چه قدر می ارزید؟

اول بگویم بازیکنان پرسپولیس هم خیلی بی معرفت هستند من هر روز برای تیم پست می گذارم اما حتی یک لایک هم من را نمی کنند. من توقعی ندارم اما می گویم حداقل یک لایک بکنید که مردم بدانند ما با شما هستیم. من روزی صدتا پیام دارم که می گویند این بازیکن ها تو را به حساب نمی آورند و این خیلی بد است.من نمی گویم ۵ میلیارد اما اقلا ۲ میلیارد می ارزیدم. آن هم آن گلری ای که من می کردم. باورتان نمی شود من چه شیرجه های بلندی می زدم. هیچکس نمی توانست تک به تک از من رد بشود. از صمد مرفاوی پرسیده بودند که کدام گلر زجرت داد؟ گفته بود وحید قلیچ. حیف که در جامعه ما مردم نمی دانند وحید قلیچ چه کسی بوده. اگر الان یک مقدار می دانند، بخاطر همین فضای مجازی است.

*خیلی از پیشکسوتان هیچ ارتباطی با فضای مجازی ندارند.این پیشنهاد چه کسی بود که وارد این فضا بشوید؟

-پیشنهاد دخترم بود. گفت همه این کار را می کنند تو هم وارد شو. گفتم من که بلد نیستم. گفت من همه کارهایت را انجام می دهم. حالا او هم دیگر چندان وقت ندارد و نمی دانم چه باید کرد.

*از علی پروین خبر جدیدی دارید؟

-خبر جدیدی از علی آقا ندارم. گاهی به او زنگ می زنم که جواب نمی دهد. علی آقا اگر از کسی ناراحت باشد جواب او را نمی دهد. فکر می کنم چون زیاد از او تعریف نکردم از دستم ناراحت است. آخر چقدر تعریف کنم دیگر؟ اصلا چرا باید چنین کاری بکنم؟ اگر می دانستم علی کریمی و علی دایی هم بی مهری می کنند از آن ها هم حمایت نمی کردم. بخاطر حمایت از کریمی دقیقا یک میلیون فحش از فالوئرهای تتلو خوردم. چه فایده؟ یک تشکر خشک و خالی هم از من نکردند.

*شما همیشه منتقد علیرضا بیرانوند بودید و می‌گفتید چهار سال است می‌خواهد برود ولی جایی نمی‌رود اما در نهایت رفت.

-چه رفتنی است؟ شما مطمئن باش حالا حالاها به او بازی نمی‌رسد. گلر رقیبش در نیس فرانسه بوده و بعید است او را بیرون بگذارند و به بیرانوند بازی دهند. مگر آنکه مصدوم شود.

*چرا شما همیشه از بیرانوند انتقاد می‌کنید؟ آیا بیرانوند خوب نیست؟ ما تخصص نداریم و نمی‌دانیم، می‌خواهم بدانم شما که سال‌ها گلر بودید چرا از منتقدین علیرضا بیرانوند هستید؟

-او در یک دوره‌ای بد کار می‌کرد و من هم از او انتقاد می‌کردم ولی بعد از آن واقعا خوب شد. مخصوصا از زمانی که پنالتی رونالدو را گرفت خدا او را بغل کرد. به نظر باز بیرانوند نسبت به بقیه شرف دارد، علیرضا بیرانوند با این که این همه من از او انتقاد کردم یک بار جواب مرا نداد.

*فقط آرزوی موفقیت می‌کرد.

-حتی من را در اینستاگرام فالو کرد. این اواخر می‌خواست برود در واتس اپ به او گفتم تو الکی می‌گویی و نمی‌خواهی جایی بروی. گفت آقا وحید چرا انقدر من را اذیت می‌کنی. گفتم خب چرا دروغ می‌گویی؟ تو را جایی نمی‌خواهد که من را آنفالو کرد. باز به نظرم نسبت به بقیه شرف دارد.

*الآن هیچ کاری نمی‌کنید؟ شاگرد خصوصی و …

-به خاطر کرونا هنوز نتوانسته‌ام و می‌ترسند.

* تخصصی هم غیر از فوتبال نداشتید که با آن درآمد کسب کنید؟

-نه، همه فکر می‌کنند جایی که من می‌نشینم برای من است اما آن‌جا می‌نشینم که راه خلاف نروم و مثل مجتبی محرمی در 50 سالگی زن بگیریم!

*مجتبی که تکذیب کرد و گفت تولد بوده!

-کلا می‌گویم. نمی‌رویم مثل بعضی‌ها نوشیدنی های ممنوعه بخوریم و مواد مخدر استفاده کنیم.

*زمانی بود که  وحید قلیچ  برای کسب نان حلال حتی کارهای ساده هم انجام داد.

-افتخار می کنم.نگهبان بودم و چمن هم آب می دادم.به خدا شما نمی‌دانید من ساعت 12 شب بیرون می‌آمدم، آب را باز می‌کردم و یخ می‌زدم. خیلی سخت بود.

*از همدوره‌ای‌های خودتان کسی نبود کمک کند؟

-نه هیچکس نبود. اگرساعت 12 بیرون می‌آمدم دلیلش این بود که مردم هنوز آن سال‌ها من را می‌شناختند. نسل جدید نیامده بود. الآن من هیچ کاری ندارم،آقای دایی، کریمی و دیگر بازیکنان پرسپولیس اگر وحید قلیچ را لایک و فالو می‌کردند، می‌توانستم حداقل تبلیغات بگیرم و زندگی‌ام را بگذرانم.

*چه شد که از کارگران بیرون آمدید؟

-رفتم پرسپولیس و علی آقا گفت دیگر آن‌جا نمان چون برای مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس بد است که زمین چمن را آبیاری کند. من هم از آن‌جا رفتم.

*خود علی آقا که پیشنهاد داده بود برایتان کاری نکرد؟

-نه! علی پروین جای این‌که فکر من باشد باید فکر محمدش باشد که هر روز یک داستان برایش دارد.

*دوباره با شما قهر نکند.

-نه، علی پروین فکر این را می‌کند که دور خودش را جمع کند. چه کاری می‌خواهد برای وحید قلیچ انجام دهد؟

*درباره پرسپولیس صحبت کنیم. خیلی فکر می‌کردند که حامد لک گزینه مناسبی نباشد و هواداران پرسپولیس از حضور او خیلی هم راضی نبودند ولی در این چند بازی نشان داد جنم حضور در پرسپولیس را دارد. نظر شما درباره لک چیست؟ این 2-3 بازی را می‌توان برای قضاوت او معیار قرار داد؟

-لرستان همیشه دروازه‌بان‌های خوبی داشته است.از ابراهیم میرزاپور بگیر که واقعا گلر خوبی بود اما به سلیقه خیلی‌ها بد می‌آمد  و خب اگر بد بود برانکو او را انتخاب نمی‌کرد تا علیرضا بیرانوند، کوروش ملکی و همین حامد لک. لک دیر به پرسپولیس اضافه شد و سنش کمی بالا رفته ولی خوش به حال پرسپولیس که حامد لک را دارد چون با رادوشویچ نمی‌توانستی در آسیا نتیجه بگیری. او گلر سالنی است.

*به نظرتان می‌ارزد 200-300 هزار دلار بگیرد و روی نیمکت باشد؟ مگر گلر تیم امید نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند یا گلری که ریالی ببندد؟

-این لقمه را آقای انصاری‌فرد برای پرسپولیس گرفت و با او سه ساله بست. با یک بازی دروازه‌بان که سه ساله نمی‌بندند. الآن هرجا بخواهد برود پولش را می‌گیرد که تقصیر آقای انصاری‌فرد است. او گلر سالنی است، من عکس و مشخصات دارم که در سالن بازی می‌کرده است. چرا آقای برانکو از او استفاده نمی‌کرد؟ چون خودش می‌دانست و آورده بود که پولی به او برسد. زمانی که من این را گفتم نمی‌دانید از فرداش مردم با من چه کردند! فالوورهای من ریخت که چرا به دروازه‌بان خارجی توهین کردی؟

*الآن چقدر فالوور دارید؟

-90 هزارتا.

*یعنی 190 هزارتا داشتید؟

-بله، الآن هم به مردم ثابت شد. اگر دو بازی دیگر بازی می‌کرد کم پرسپولیس می‌شکست. شما چرا این مبالغ دلاری را می‌دهید؟ خدا را خوش نمی‌آید. من یک شانه تخم مرغ می‌خواهم بخرم با ترس و لرز می‌گیرم ولی همیشه جوری رفتار می‌کنم که کسی نگوید وحید قلیچ ندارد. شما اگر گدا هم هستی سعی کن گدای سربلند باشی. گدای سربلند بودن خیلی چیزها را ثابت می‌کند. من گدای سربلندم و هیچوقت دستم را جلوی کسی دراز نمی‌کنم.

*آقا وحید چیزی که در فوتبال ما همیشه شایعه آن بوده، موضوع تبانی است که برای دربی هم خیلی مطرح می‌کنند و هیچوقت هم ثابت نشده، چنین چیزی در فوتبال ما وجود داسته یا شده به شما بگویند مثلا شل بازی کن. یادتان می‌آید در دربی سفارشی شده باشد؟

-من 9 دربی بازی کردم و در این مدت چیزی که شما می‌گویید ندیدم.

*مثلا دربی‌هایی که مساوی و صفر – صفر می‌شد که اعصاب مردم خورد شده بود چی؟

-آن را من نمی‌دانم ولی 9 تایی که من بازی کردم چنین چیزهایی نبود اما در آن بازی‌هایی که شما می‌گویید ممکن است.

*از این 9 تا چندتا را باختید؟

-5تا مساوی داشتم، 2 تا برد و 2 تا باخت.  یک بازی 3 بر صفر بردیم که من مصدوم شدم بهروز سلطانی جای من آمد. شاهرخ بیانی دوتا گل زد. یک بار هم یک – هیچ بردیم رضا عابدیان گل زد.

*به نظر وحید قلیچ بهترین گلر تاریخ ایران کیست؟

-ناصر حجازی.درست است استقلالی بود اما خوب بود و من شاگردش بودم.

*حجازی بهتر بود یا عابدزاده؟

-حجازی خیلی بهتر بود. من عابدزاده را هم خیلی دوست دارم و خیلی به او احترام می‌گذارم و بچه خیلی خوبی هم هست ولی ناصرخان یک چیز دیگری بود.

*در فوتبال ما یک مدت دوپینگ خیلی باب شده بود، در زمان شما هم چنین چیزهایی بود؟

-زمان ما اصلا تست دوپینگ نمی‌گرفتند ولی من چنین چیزی ندیدم. ممکن بود که باشد ولی من ندیدم.الآن فکر می‌کنم چون ماده مخدر شیشه چیزی را نشان نمی‌دهد، خیلی بین فوتبالیست‌ها باب شده باشد.

*چرا اینطوری فکر می‌کنید؟

-چون نشان نمی‌دهد و شاید این باشد.

*یعنی الان فوتبالیست‌ها شیشه استفاده می‌کنند؟

-نه من نمی‌گویم استفاده می‌کنند، می‌گویم شیشه نشان نمی‌دهد و برای همین اگر دوپینگی کنند از شیشه استفاده می‌کنند.

*آقای سعادتمند اخیرا مصاحبه‌ای داشت و می‌گفت بازیکنان استقلال با خودشان قلیان به قطر برده‌اند و قطعا با آن‌ها برخورد می‌شود. ورزشکار حرفه‌ای که پول حرفه‌ای می‌گیرد باید با خودش قلیان به قطر ببرد؟

-ببین این‌ها گفتند که ما 2 هفته می‌خواهیم آن‌جا بمانیم ولی قلیان نبردند، آن‌جا برایشان قلیان آوردند و در اتاقشان بوده، این‌ها فکر کردند از اینجا برده‌اند.

*شما این را شنیده اید؟

-نه من از روی حدس و گمان خودم می‌گویم که فوتبالیست بودم و این‌ها را دیدم. بعد هم دیدند که قلیان ها چیز خوبی است، گفتند با خودمان برمی‌گردانیم. این را به تهران آوردند، مدیرعامل در فرودگاه دیده که قلیان دارند فکر کرده از اینجا بردند. به نظرم از آنجا خریدند یا به آن‌ها هدیه دادند. ممکن است همین اتفاق برای بازیکنان پرسپولیس هم بیفتد چون آنجا همه قلیان می‌کشند. به نظرم خیلی هم مشکلی ندارد قلیان که چیزی نیست. من خدا را شکر از قلیان و سیگار بدم می‌آید. مخصوصا که قلبم را عمل کردم و دور این چیزها نمی‌روم. بعد هم پولش را ندارم!

*تیم ملی روزهای عجیبی را گذرانده، از رفتن کیروش و قرارداد ترکمانچای با ویلموتس و آمدن اسکوچیچ، نظرتان درباره تیم ملی چیست؟

-من در صفحه‌ام خیلی به آقای تاج و ساکت و انتقاد کردم. آقای ساکت در فدراسیون فوتبال همراه آقای تاج بدترین کارهای موجود در دنیا را انجام دادند، حالا چطور ایشان دوباره مدیرعامل تیم سپاهان می‌شود که باز میلیاردی پول دستش باشد؟چطور رقمی در حدود 168 میلیارد تومان به ویلموتس می دهند؟-تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها! شما مطمئن باش این وسط حرکت‌هایی شده و به خودشان هم پولی رسیده و برای همه استفاده‌ای بوده است. خود من آنقدر بهم فشار مالی آمده بود که رفتم فدراسیون فوتبال و گفتم پیش آقای تاج یا شکوری می‌روم درخواست وام می‌کنم. من ورزشکار شما بودم. آقای تاج که اصلا من را راه نمی‌داد، آقای شکوری هم هر وقت رفتم آقای ساکت در اتاقش بود. اگر تو دبیرکلی، چرا ساکت پشت میز نشسته؟ پس ساکت دبیرکل است. تو آدم ساکت هستی! اسم‌ها فقط جابجا شده و کارها را ساکت انجام می‌دهد. به خدا آنقدر من را دواندند که از زندگی خودم پشیمان شدم. گفتم می‌روم از یک بلندی خودم را می ‌اندازم پایین، بودن من چه فایده‌ای برای جامعه دارد که نبودنم مهم باشد؟

*یعنی واقعا به فکر خودکشی افتاده بودید؟

-آره واقعا.الحمدلله من در زندگی و سفره‌ام نان حرام نبردم. دختر و پسرم هرکدام ازدواج کردند و رفتند. منم و خانمم. اگر این بازنشستگی او نباشد که هیچی.

*کلاس‌های مربیگری نرفتید؟

-کلاس هم رفتم، مدرک B آسیا را دارم و همین کافی است. از آقای محصص گرفتم.

*این بحث تیم حکومتی که راه افتاده و استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها به هم می‌گویند را قبول دارید؟ که مثلا وزیر ورزش از تیمی حمایت می کند؟ چنین چیزی هست؟

-پدر هیچوقت فرزندانش را به یک اندازه دوست ندارد. همیشه یکی را بیشتر دوست دارد. الآن این دو تیم هم بچه‌های وزیر ورزش هستند و مطمئن باشید یکی را بیشتر دوست دارد.

*یعنی پرسپولیس را بیشتر دوست دارد؟

-من اسم نمی‌آورم ولی صد درصد یکی را بیشتر دوست دارد.

*استراماچونی و هشتگ‌هایی که راه افتاد و گفتند وزیر اجازه نمی‌دهد او برگردد. البته او هم مدت زیادی در استقلال نبود ولی در همان مدت استقلال را به صدرجدول رساند و هنوز هم استقلالی‌ها دوست دارند او برگردد.

-زمانی که استراماچونی در ایران بود استقلال به مراتب بهتر از این می‌شد و تیمی می‌شد که چون یحیی هم مربی خوبیست اگر با پرسپولیس بازی می‌کرد، فوتبالی زیبا و لذت‌بخش می‌دیدیم. خیلی مربی خوبی بود ولی حیف که نتوانست ادامه کار بدهد.

*استقلالی‌ها می‌گویند او را پراندند؛ این را قبول دارید؟

-من هم می‌گویم او را پراندند.وزیر ورزش کاری کرد که این بنده خدا فرار کند.

*چرا؟

-چون او را تحت فشار می گذاشتند و همه به او گیر می دادند.دیدید پیشکسوت‌های استقلال با استراماچونی چه کردند و چقدر به او حرف زدند؟ یا زمین تمرین نمی‌دادند و پولش را نمی‌دادند و آنقدر مشکل دست کردند که فرار کرد.

*به عنوان سوال آخر چرا پرسپولیس الآن دست خود پرسپولیسی‌ها نیست؟

-بالاخره زمانی می‌رسد که مجبور می‌شوند این تیم را به خود پرسپولیسی‌ها بدهند. ممکن است دیر باشد ولی این اتفاق می‌افتد. بعد هم باز من از باشگاه پرسپولیس و بازیکنان این تیم، گله‌مندم که این‌ها می‌توانستند کاری کنند اما برای پیشکسوتان هیچ کاری نکردند.خدا بزرگ است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.