شوک جدید بازار مسکن در خرداد ماه!

تعداد فایل‌های فروش عرضه‌شده در «دیوار» طی سومین ماه بهار نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۰ درصد و نسبت به اردیبهشت امسال ۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، فروشنده‌های مسکن در خرداد ماه اغلب فایل‌های خود را به قیمت‌های پیشنهادی اردیبهشت عرضه کرده‌اند و در ۶ منطقه شهر تهران اعم از مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی نیز طی این ماه، میانگین قیمت‌های پیشنهادی اعلامی فروشنده‌ها بین ۵/ ۰ تا ۲درصد کاهش یافته است.

همچنین تعداد فایل‌های فروش عرضه‌شده در «اپلیکیشنهای موبایلی» بر اساس گزارش دنیای اقتصاد طی سومین ماه بهار نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۰درصد و نسبت به اردیبهشت امسال ۵درصد رشد داشته که نشان از مصمم‌تر شدن فروشنده‌ها در بازار مسکن دارد؛ سیگنالی که می‌تواند منعکس‌کننده تسری انتظار کاهش قیمت در میان فروشنده‌های ملک باشد.

گفتنی است، در آغاز تابستان ۱۴۰۰ هزینه وام مسکن به ببیشترین حد خود رسید و گرانترین قیمت در میان تمام روزهای سپری شده از سال جاری را به ثبت رسانید. با این حال نرخ سود از مرز ۲۱ درصد عبور نکرده و بیشترین نرخ ثبت شده در بهار برابر با ۲۰.۹۲ درصد بود.

باوجود آن که در این تاریخ رکورد بیشترین قیمت وام به ثبت رسید اما آمارها اعم از رشد روزانه و ماهانه قیمت اوراق تسه (اوراق تسهیلات مسکن ) نشان می‌دهد روند هزینه وام در جهت نزولی بوده و در حال کمتر شدن است.

بیشتر بخوانید:

رشد قیمت خودروهای پرطرفدار ایران‎‎‌خودرو شنبه ۵ تیرماه

افزایش ارزش سهام عدالت شنبه ۵ تیر/ رشد ۲۰ هزار واحدی بورس در پایان معاملات

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.