ایلان ماسک در سالروز تولدش چه هدیه‌ای می‌خواهد؟

ایلان ماسک امروز، دوشنبه ۲۸ ژوئن(۷ تیر) ۵۰ ساله می‌شود اما او به عنوان هدیه روز تولد چه چیزی می‌خواهد؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، اگرچه ممکن است فکر کنید که این کارآفرین میلیاردر می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهد داشته باشد اما چیزی که او خواسته در دسترس نیست.

ایلان ماسک در پاسخ سوال یکی از ۵۷ میلیون طرفدارش در توییتر مبنی بر آن که چه هدیه‌ای برای پنجاهمین سالروز تولدش می‌خواهد پاسخ داد: موشک استارشیپ سوپرهوی.

تصور ما این است که منظور ایلان ماسک پرتاب این استارشیپ به مدار است.

به گفته‌ی گوین شاتول(Gwynne Shotwell) رئیس شرکت “اسپیس‌ایکس” این استارشیپ در روز دوشنبه پرتاب نخواهد شد اما ممکن است طی چند هفته‌ی آینده به مدار برود.

شاتول در روز جمعه در کنفرانس بین‌المللی توسعه فضایی انجمن ملی فضایی گفت که اسپیس‌ایکس اولین سفر مداری استارشیپ را برای ماه ژوئیه برنامه‌ریزی کرده است. در این پرتاب فضاپیمای استارشیپ بر روی پیشرانه سوپر هوی قرار خواهد گرفت.

ماه گذشته، یک نمونه‌ی اولیه موشک استارشیپ یک آزمایش پرواز در ارتفاع بالا را با موفقیت به پایان رساند. موشک SN۱۵ توانست ۱۰ کیلومتر در آسمان اوج گرفته و سپس بر روی سکو با موفقیت فرود بیاید.

موشک سوپرهوی هنوز قادر به پرواز نیست و اولین پرواز خود را با استارشیپ انجام خواهد داد.

هدف نهایی از ساخت استارشیپ سوپرهوی رساندن محموله و حداکثر ۱۰۰ نفر از خدمه به ماه و مریخ است. تقویت کننده سوپرهوی به ۳۱ موتور رپتور مجهز خواهد شد این درحالی است که استارشیپ از شش موتور استفاده می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.