لاوروف: تحریم‌های جدید بی‌پاسخ نمی‌ماند

سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در حال اعمال محدودیت‌های جدید برای دسترسی کالاهای روسیه به بازار این اتحادیه است، کفت: «البته این اقدام اروپا بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، لاووف امروز دوشنبه در نشستی اظهار داشت: مسکو با محدودیت های احتمالی جدید برای دسترسی کالاهای روسی به بازار اتحادیه اروپا کنار نخواهد آمد.

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که رژیم تحریم های اتحادیه اروپا با اتهام نقض حقوق بشر در رابطه با ناوالنی اعمال خواهد شد.

به عقیده مقامات روس؛ «الکسی ناوالنی» وبلاگ نویس روس و منتقد اصلی پوتین که مدتی در بیمارستانی در آلمان بستری بود، اهرم فشار کشورهای غربی بر روسیه با متهم کردن مسکو به مسموم کردن وی می باشد.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

تمام ابعاد وضعیت پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام کرده و خواستار همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه گرفتن از تحقیقات شده اند.

پیش از این، اتحادیه اروپا تحریم های اعمال شده علیه روسیه را به دلیل احداث پلی بر روی تنگه کرچ گسترش داد. دو شهروند کشور و چهار شرکت روسی تحت این محدودیت ها قرار گرفتند.

تنگه کرچ بین دریای سیاه و خلیج تامانسکی قرار گرفته و با عبور از این خلیج، دریای آزوف که دریایی داخلی بین روسیه و اوکراین است، شروع می‌شود.

روسیه بر روی تنگه کرچ پل بزرگ کریمه به طول ۱۵ کیلومتر را احداث کرده و عبور از این تنگه با توجه به کنترل روسیه بر دو ساحل آن، در دست روس‌ها قرار دارد.

تنش میان روسیه و اوکراین که از سال ۲۰۱۴ به دلیل الحاق کریمه به روسیه آغاز شده است با احداث این پل در دریای آزوف در شمال دریای سیاه به اوج خود رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.