اظهارات تکان‌دهنده وزیر اطلاعات دولت خاتمی: مسئولان مراقب جان خود باشند!

وزیر اطلاعات دولت دوم سیدمحمد خاتمی گفت: غفلت از موساد سبب شده که نفوذ کند و این‌گونه ضربه بزند به گونه‌ای که صریحا مسئولین جمهوری اسلامی را تهدید کند. برای من به عنوان فردی که مدتی در وزارت اطلاعات کار کرده‌ام بسیار دردآور است…

به گزارش تازه‌نیوز، علی یونسی در گفت‌و‌گویی اعلام کرده است: در زمان ما و قبل از ما چنین نفوذهایی وجود نداشت و آن‌چه که می‌گفتند کار اسرائیل است ثابت شد که نبود. اگر آن مسیر ادامه پیدا می‌کرد حتما این اتفاق نمی‌افتاد. ولی بعد از ما به دلیل رقابت سرویس‌های اطلاعاتی، موازی‌کاری که در وزارت اطلاعات رخ داد و سازمان‌های جدیدی که در مقابل وزارت اطلاعات ایجاد شد، وزارت اطلاعات را تضعیف کردند.

بخش‌هایی از گفت‌وگوی یونسی را به نقل از جماران بخوانید:

  • سازمان‌های جدید و موازی وزارت اطلاعات به جای این‌که با نفوذ مبارزه کنند مشغول کنترل و مبارزه با خودی‌ها شدند. میدان برای نفوذ سرویس‌های جاسوسی دنیا باز شد و امروز ما حق داریم برای همه جا و هر اتفاقی که رخ بدهد نگران باشیم.
  • باید به گذشته برگردیم. باید موازی‌کاری و رقابت را پایان داد و اولویت‌های سرویس‌های داخلی ما مشخص شود. مبارزه با نفوذ باشد نه عناصر داخلی که منتقد و معترض هستند. الان برای خیلی از سازمان‌های اطلاعاتی ما کنترل و مواظبت عناصر داخلی است و نفوذ دشمن نیست.
  • همیشه و در همه جای دنیا نفوذ سرویس‌های جاسوسی در احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های افراطی آسان است. برای اینکه معیار گروه‌های افراطی مانند داعش، القاعده و همه گروه‌های افراطی فقط افراط و تندروی است. کسی که مانند آن‌ها حرف بزند، جنایت کند و اقدام کند برای آن‌ها کافی است. این برای آن‌ها نقطه قوت و برای نفوذ نقطه ضعف است. یعنی هر سرویس جاسوسی و اطلاعاتی عناصر بیمار و افراطی را از میان خودشان یا جای دیگر پیدا می‌کنند و در سازمان‌های افراطی نفوذ می‌دهند و هرچه آن‌ها تندتر عمل کنند بالاتر می‌روند و هرچه جنایت بیشتری کنند ارتقاء پیدا می‌کنند؛ خیلی راحت است.

بیشتر بخوانید: روحانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت می‌شود؟!

۱ نظر
  1. گشتاسب

    اسراییل چندین سال ایرانی ها رو بعنوان جاسوس استخدام و تربیت کرده حقوق های خوبی هم داده و اکنون هم با پیشنهادهایی حقوقی بالا استخدام و تعلیمات داده و تربیت میکند . تمامی اتفاقات اخیر توسط همین ایرانیها و نفوذی ها صورت گرفته است .تو گوگل پلی هم حتی اپلکیشنی در مورد جذب جاسوس هست. شغل عده ای ایرانی مزدوری و خیانت شده .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.