اتصال ۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه به شبکه دانا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که تا پایان دولت باهدف تحقق شعار «دسترسی همگانی» ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری کشور هم‌زمان با روز روستا و عشایر با حضور رئیس‌جمهوری، در تشریح بهره‌برداری از فاز نخست طرح شبکه هوشمند مدارس کشور (دانا) گفت: به دستور جنابعالی وزارت ارتباطات بخش مهمی از توان خود را مصروف تحقق «عدالت ارتباطی» کرد.

وی افزود: باوجودآنکه تلفن همراه در اوایل دهه ۷۰ وارد کشور شده بود ولی تا سال ۱۳۹۲ تنها ۱۱ درصد از روستاهای کشور را فراگرفته بود و امروز پوشش شبکه تلفن همراه در ۹۵ درصد از همه روستاهای کشور فراهم است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت که در دولت یازدهم و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد، هم‌اکنون در ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم است و تلاش داریم تا پایان دولت این عدد را برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ۱۰۰ درصد برسانیم تا شعار «دسترسی همگانی» محقق شود.

آذری جهرمی بابیان اینکه مأموریت دیگری که به وزارت ارتباطات محول شد آماده کردن زیرساخت‌های تحقق «عدالت آموزشی» بود گفت: در دوران کرونا و با فراگیری آموزش مجازی، بحث «عدالت آموزشی» یکی از موضوعاتی بود که موردتوجه قرار گرفت.

وی افزود: امروز برای بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز، یک‌میلیون معلم و کادر آموزشی، حدود ۴ میلیون دانشجو و بیش از ۱۰۰ هزار استاد اینترنت رایگان برای آموزش مجازی فراهم کردیم که یک خدمت بزرگ از طرف دولت برای مردم بود.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های مدارس هوشمند فارغ از نقاط شهری و روستایی از پروژه های دیگری است که وزارت ارتباطات برای تحقق عدالت آموزشی در دستور کار خویش قرار داد و این پروژه به‌صورت هم‌زمان در مناطق شهری و روستایی آغاز شد. این برنامه در ذیل برنامه «ایران هوشمند» پیگیری شد.

در ادامه برنامه امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات از کنارک سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی از فاز نخست طرح شبکه هوشمند مدارس کشور (دانا) گفت: امروز آماده هستیم تا اتصال ۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه به شبکه اختصاصی مدارس با نام شبکه دانا را آغاز کنیم.

وی افزود: تاکید جنابعالی در چهار ماه گذشته بر راه‌اندازی این شبکه باعث شد تا این پروژه با سرعت بیشتری پیش برود و ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری برای این شبکه انجام گرفت که تولید کنندگان داخل در سه شیف اغلب تجهیرات مورد نیاز آن را تامین کردند.

ناظمی تصریح کرد: امروز ۹۴ درصد از مدارس کشور به شبکه دانا متصل می‌شوند و این شبکه زیرساخت مدارس هوشمند هستند و پایه‌ای است برای اینکه بشود روی آن خدمات و محتوای مناسب ارائه داد.

در ادامه با معرفی چند پلتفرم که در شبکه دانا می‌تواند به آموزش مجازی دانش آموزان کمک کند پرداخت.

پس از گزارش معاون وزیر ارتباطات، رئیس‌جمهوری دستور راه‌اندازی رسمی شبکه دانا را صادر کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.