اظهارات روحانی درباره دلار ۵ هزار تومانی، حقوق بازنشستگان و کارگران

روحانی گفت: رئیس جمهور اضافه کرد: در رأس اشخاصی که قصد داشتند برجام را نابود کنند، صهیونیست‌ها بودند. اسرائیل و صهیونیست‌ها بیشتری دشمنی را با برجام داشتند. بدترین دشمن ما صهیونیست‌ها هستند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، به جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز مردم ما باز هم در تروریسم دیگری مشغول مقاومت هستند، تروریسم اقتصادی؛ کاری که ترامپ علیه ایران به کار برد، از جنگ بالاتر بود. اینها کار ترور اقتصادی را انجام دادند و از ورود دارو و غذا نیز جلوگیری کردند و امروز جانشینان ترامپ هنوز راه ترامپ را ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور اضافه کرد: در رأس اشخاصی که قصد داشتند برجام را نابود کنند، صهیونیست‌ها بودند. اسرائیل و صهیونیست‌ها بیشتری دشمنی را با برجام داشتند. بدترین دشمن ما صهیونیست‌ها هستند. من در اینجا تاکید می‌کنم که مردم ما پیروزی بسیار بزرگی را در این مدت به دست آوردند البته سختی زیادی را تحمل کردند اما جنگ بدون مجروح و ویرانی نیست. نتیجه این ایستادگی این شد که دولت جدید آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود گفت این کار ترامپ غلط بوده است.

وی ادامه داد: اگر بایدن امروز تسامح به اجرای برجام کند، به رای ملت خود خیانت کرده است. مردم ما متوقع هستند که این کار سریع تر و زودتر اجرایی شود و ما این کار را سریع‌تر باید انجام دهیم.

روحانی خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی و تسامح و تساهلی را روا نداشته و با دقت از تمام فرصت‌ها استفده کرده است. ما هیچ‌گاه دنبال سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای نبودیم و نیستیم و نخواهیم بود. تهمت‌ها بی‌اساس بوده ست. برجام یکی از اسنادی است که نشان می‌دهد ما به دنبال فعالیت هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز خود هستیم. مردم باید بدانند که منشا فشاری که به آنها وارد شده کجا بوده است؛ دو عامل اصلی که موجب رنج و مشقت مردم بود، جنگ اقتصادی و کرونا بود.

رئیس جمهور گفت: اگر این ویروس نبود رشد اقتصادی ما ۴۰۱ دهم بود، نرخ دلار زیر ۵هزارتومان بود، رشد سرمایه‌گذاری منفی بود رشد ۴.۷ بود،  تولید ناخالص ۲۲ درصد بیشتر از امروز بود. ما بگوییم اگر این دو ویروس نبود شرایط کشور چگونه بود. این ها را نباید منکر شویم که عامل‌هایی باعث مشکلات شد و دولت در حد توان خودش به مزدبگیران کمک کرد، حالا ممکن است کسی بگوید این کافی نبوده است. از سال ۹۲ تا امروز متوسط حقوق کارکنان دولت ۵.۱ برابر شده است. متوسط سرانه پرداختی به خانواده‌های تحت پوشش ۱۲ برابر شده، متوسط حقوق بازنشستگان بیش از ۷ برابر شده؛ کار سختی بود اما ما در حد توانمان کار کردیم.

وی ادامه داد: حداقل حقوق کارگران ما هم ۵.۵ برابر شده است و این نشان می‌دهد ما نسبت به افراد در حد توان خود تلاش کردیم. حتی با این وجود که دولت در روزهای پایانی است در جلسات اقتصادی بحث این است که تامین ارز و سفارش کالاهای اساسی انجام شود تا مشکلی در بازار ایجاد نشود. پس دولت به مسئولیت خودش عمل می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.