سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک روی پروژه اینترنت ماهواره‌ای

میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت های تسلا و اسپیس ایکس، اعلام کرد که قصد دارد تا ۳۰ میلیارد دلار برای توسعه خدمات اینترنت ماهواره ای در پروژه استارلینک Starlink سرمایه گذاری کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت های تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد تا ۳۰ میلیارد دلار برای توسعه خدمات اینترنت ماهواره ای در پروژه استارلینک Starlink سرمایه گذاری کند.

استارلینک که زیرمجموعه شرکت اسپیس ایکس است، قصد دارد هزاران ماهواره را برای تأمین اینترنت پرسرعت در کشورهای منزوی و مناطق دارای اینترنت ضعیف به فضا فرستاده و در مدارهای نزدیک زمین قرار دهد.

ماسک طی اظهاراتی در کنگره جهانی موبایل که یک کنفرانس در زمینه صنعت مخابرات و در بارسلونا در حال برگزاری است، گفت: این شرکت تاکنون بیش از ۱۵۰۰ ماهواره را به مدار فرستاده است و تا ماه آگوست قادر خواهد بود در همه نقاط جهان به جز قطب شمال و جنوب پوشش را فراهم کند.

رئیس شرکت تسلا در ادامه پیش بینی کرد که “حداقل پنج میلیارد دلار و شاید حتی به اندازه ده میلیارد” در استارلینک سرمایه گذاری کند تا این شرکت به جریان نقدی مثبتی برسد.

وی افزود: با گذشت زمان این سرمایه گذاری چندین برابر خواهد شد و می تواند ۲۰ یا ۳۰ میلیارد دلار باشد. اساساً رقم زیادی است.

ماسک همچنین تأکید کرد که استارلینک در حال حاضر در حدود دوازده کشور در حال فعالیت بوده و تعداد این کشورها رو به افزایش است و در حال حاضر کمی بیش از ۶۹۰۰۰ کاربر فعال دارد.

وی گفت: ما در مسیر (رشد) خود هستیم و فکر می کنم ظرف ۱۲ ماه چند صد هزار کاربر، احتمالاً بیش از ۵۰۰ هزار کاربر داشته باشیم. در مکان هایی که در حال حاضر اتصال اینترنت وجود ندارد یا بسیار محدود است، نیاز به این خدمات وجود دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.