حقوق مردم قربانی اقدامات سوء سازمان نظام پزشکی کشور

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون حقوق مردم جلوتر از حقوق پزشکان مطرح شده اما سازمان نظام پزشکی چه در این دوره و چه در دوره‌های قبلی نتوانسته نه به حقوق مردم توجه لازم را داشته باشد و نه حقوق پزشکان.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، دکتر حسینعلی شهریاری؛ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در برخی از نقاط کشور اظهار کرد: متاسفانه بخشی از این موضوع به عدم اجرای قانون باز می‌گردد که امید می‌رود با روی کارآمدن دولت جدید، قانون در این زمینه اجرایی شود تا بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف شود.

دکتر شهریاری در کنار اجرای قانون، ایجاد انگیزه‌های لازم برای پزشکان متخصص و فوق تخصص را امری ضروری جهت حضور پزشکان در مناطق محروم و شهرهای کوچک دانست و تصریح کرد: بسیاری از پزشکان پس از اتمام دوره خود در مقاطع مختلف پزشکی ترجیح می‌دهند در شهرهای کوچک و کم‌جمعیت نباشند اما اگر بسترهای انگیزه‌ساز برای آنها در نظر گرفته شود و موانعی که بر سر راه ماندن آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار و کم‌جمعیت وجود دارد از میان برداشته شود، می‌توانیم شاهد شاهد رفع بخشی از این مسئله باشیم.

بیشتر بخوانید: معلوم نیست واکسن‌های برکت را به کجا تحویل داده‌اند!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ۲۰ تا ۲۵ درصد مشکل کمبود پزشک در مناطق مختلف و محروم کشور را به سازمان نظام پزشکی کشور مرتبط دانست و از عدم توجه به حقوق مردم و پزشکان از سوی این سازمان انتقاد کرد.

وی متذکر شد: متاسفانه در مجموع سازمان نظام پزشکی کشور نتوانسته به وظایف خود به درستی عمل کند؛ در قانون حقوق مردم جلوتر از حقوق پزشکان مطرح شده اما سازمان نظام پزشکی چه در این دوره و چه در دوره‌های قبلی نتوانسته نه به حقوق مردم توجه لازم را داشته باشد و نه حقوق پزشکان.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخشی از این مشکلات در مسیر احیای حقوق اعلامی به دلیل ناهماهنگی میان این سازمان و وزارت بهداشت و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که امید می‌رود این مسائل برطرف شده و سازمان نظام پزشکی در مسیر حقیقی خود گام‌های رو به جلویی بردارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.