وزیر فرهنگ و ارشاد دولت رئیسی مشخص شد!

آخرین شنیده‌ها از کابینه سید ابراهیم رئیسی از شانس بالای نامزد ردصلاحیت شده در انتخابات برای حضور در بهارستان خبر می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، کابینه سید ابراهیم رئیسی در پشت درهای بسته در حال نهایی شدن است. زمزمه‌هایی از سهم‌خواهی برخی جریانات خاص از دولت سیزدهم، زیاد شده به طوری که جریان پایداری و برخی اصولگرایان حامی احمدی‌نژاد، شانس خود را برای بازگشت به قدرت زیاد می‌بینند.

معاون اولی محمد مخبر، زئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هاله‌ای از ابهام است چرا که با مخالفت برخی مسئولان ارشد کشور مواجه شده و فعلا خواستار حضور او در ستاد اجرایی هستند.

همچنین در خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگرچه از محمدمهدی اسماعیلی، از افراد مورد وثوق سید ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه نام برده می‌شود، اما ظاهرا گزینه نهایی وزارت ارشاد عزت‌الله ضرغامی است که قرار است برنامه کاری خود را تقدیم رئیسی کند.

عزت‌الله ضرغامی که بعد از پایان ماموریتش در صداوسیما، عضو دو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی شده بود، از مدت‌ها قبل سودای پاستور داشت و برای انتخابات ۱۴۰۰ هم ثبت نام کرد اما با رای منفی شورای نگهبان مواجه شد.

او این روزها آرام‌تر شده و از ژست اپوزوسیون به یک فعال آرام فرهنگی تغییر ماهیت داده و فعالیت هایش در توئیتر نیز نرم تر شده است.

ضرغامی پیش تر در زمان وزارت لاریجانی، معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

برخی کارشناسان حضور او در دولت را با توجه به رابطه خوبش با احمدی‌نژاد و برخی رفتارهای احمدی‌نژادی او، منتفی می‌دانند اما اخبار رسیده به خبرنگار تازه نیوز، حاکی از نهایی شدن او برای این پست است.

محسن پرویز و علیرضا مختارپور نیز از دیگر گزینه‌های تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

درباره دولت جدید بیشتر بخوانید: رئیسی از این چهار نفر برنامه گرفته است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.