واریزی‌های مردادماه دولت برای مردم کدامند؟

واریزی‌های دولت در تیر ماه به پایان رسیده و فقط صندوق‌های بازنشستگی باید حقوق و مزایای بازنشستگان را واریز کند. واریزی بعدی دولت به حساب مردم چیست؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، واریزی بعدی که باید از سوی دولت انجام شود یارانه معیشتی است که به ماه بعد مربوط می‌شود. این یارانه معمولا در روز دهم هر ماه واریز می‌شود که قاعدتا باید در دو هفته بعد پرداخت شود.

یارانه نقدی و معیشتی: در ماهی که روزهای پایانی آن می‌گذرد، دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اولین آن یارانه معیشتی بنزین بود که در روز ۱۰ تیر پرداخت شد و دومین نیز یارانه نیز ۴۵ هزار تومانی بود. این یارانه هم طبق روال ماه‌های گذشته در روز بیستم ماه جاری واریز شد.

سود سهام عدالت: همچنین قرار بود در این ماه مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شود. واریز سود سهام عدالت با ترکیب جدیدی در هفته دوم تیر انجام شد. ۵۰ درصد اول این سود در روزهای پایانی اسفند گذشته واریز شد و قرار بود ۵۰ درصد دوم به صورت یکجا واریز شود که این کار صورت نگرفت.

در همین ارتباط: سهام عدالت خود را چقدر می‌توانید بفروشید؟

از ۵۰ درصد دوم، ۴۰ درصد به صورت سود نقدی و ۱۰ درصد باقی مانده به صورت سهام اختصاص داده شد. برخی از شرکت‌های سهام عدالت سهم خود را پرداخت نکردند و گفتند به جای آن به سهامداران سهم می‌دهند.

حقوق بازنشستگان: واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا پایان هفته بعد که با پایان تیر نیز همراه است ادامه دارد.

مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان: همچنین قرار بود مابه‌التفاوت حقوق فروردین گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق تیر واریز انجام شود. اما این وعده نیز همانند وعده‌های قبلی اجرایی نشد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در روزهای گذشته گفته که امیدوار است به زودی واریز شود.

وام بازنشستگان: در پایان ماه گذشته به بیش از ۲۳ هزار بازنشسته لشگری و کشوری وام ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شد. قرار است در پایان تیر ماه نیز نوبت دوم این وام به بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.