لیگ و حذفی بین پرسپولیس و استقلال تقسیم می‌شود

جلالی: این‌که بدون تمرین پیروز می‌شوند گواه خیلی چیزهاست/ استقلال قهرمان حذفی می‌شود

مجید جلالی معتقد است از لیگی که حدود ۱۴ ماه طول کشیده نمی‌توان انتظار کیفیت داشت و ادامه داد: این‌که تیمی بدون تمرین در مسابقات خود پیروز می‌شود واقعیت‌های فوتبال کشورمان را نشان می‌دهد.

صالح یعقوبی/ تازه‌نیوز؛ لیگ برتر فوتبال کشورمان درحالی به ایستگاه پایانی رسیده که حساسیت در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته و کوچکترین لغزشی باعث می‌شود یک‌سال زحمت از بین برود. پرسپولیس و سپاهان شانه‌به‌شانه یک‌دیگر در این فصل پیش آمدند و حالا در آخرین هفته لیگ و بازی پایانی، این پرسپولیس است که شرایط بهتری دارد.

در همین ارتباط گفت‌وگویی با مجید جلالی داشتیم و آقا معلم علاوه بر لیگ، تکلیف قهرمان حذفی را هم مشخص کرد.

در یک لیگ فرسایشی انتظار کیفیت نداشته باشید

مجید جلالی در پاسخ به سوالی در مورد لیگی که گذشت، نکته مهمی را بیان کرد: تا به الان چیزی حدود چهارده ماه لیگ طول کشیده و به طور طبیعی فرسایشی شده، از لیگی که فرسایشی می‌شود هم انتظار کیفیت نمی‌توان داشت و فقط تلفات آن زیاد است، مانند مصدومیت‌های زیاد و تغییر و تحولات فراوان در نیمکت‌ها. مسابقات لیگ هم دیر شروع شد و هم تیم‌ها فرصت آماده‌سازی پیش از فصل نداشتند، بعد از آغاز هم بازی‌ها در فواصل کوتاه انجام می‌شد و تعطیلی‌های طولانی را تجربه می‌کرد. در چنین شرایطی حفظ آمادگی بسیار سخت است و پرسپولیس توانست تا حدی کیفیت خود را حفظ کند و می‌تواند قهرمان لیگ شود.

هوداران استقلال منتظر جام باشند

جلالی در پاسخ به سوالی در مورد جام‌حذفی که مرحله‌ نیمه‌نهایی آن‌هم اخیرا قرعه‌کشی شد، چنین گفت: روندی که استقلال طی کرده نشان می‌دهد که آن‌ها قهرمان جام حذفی می‌شوند. وقتی تیمی بدون آن‌که تمرین کند در مسابقات خود پیروز می‌شود از یک‌سری از واقعیت‌های فوتبال کشورمان پرده‌برداری می‌کند که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت و بحث کارشناسی کرد. چیزی که در حال حاضر تیم‌ها نشان می‌دهند این است که کیفیت‌شان به مراتب از قبل ضعیف‌تر است اما به دلیل حفظ تعدادی از پارامترها در مسابقات پیروز می‌شوند. پرسپولیس در بازی اخیر خود کیفیت گذشته را نشان نداد اما پیروز مسابقه شد و استقلال هم که عرض کردم بدون تمرین پیروز مسابقات می‌شود. فکر می‌کنم لیگ و حذفی بین سرخ‌آبی‌های پایتخت تقسیم می‌شود.

لیگ‌برتر در حوزه مربی‌گری چند پدیده معرفی کرد

قانون منع به‌کارگیری بازیکنان و مربیان خارجی اگر به صورت کامل لغو شود بازهم تیم‌ها با شرایط مالی بد و نوسانات ارزی شاید نتوانند مربیان خارجی را استخدام کنند و باید به فکر جذب استعدادهای داخلی باشند. آقا معلم فوتبال در پاسخ به خبرنگار تازه‌نیوز در مورد مربیان لیگ هم چنین عنوان کرد: در حوزه مربی‌گری هم محرم  نویدکیا توانست بسیار خودش را خوب نشان دهد. آقایان نکونام، تارتار و این اواخر فرهاد مجیدی هم موفق شدند با نتایج و کیفیت خوب بازی تیم‌هایشان، نوید ظهور مربیان جوان و موفق را در بالاترین سطح فوتبال ایران بدهند.

قسمت اول مصاحبه با مجید جلالی: نباید به ورزشکارانی که ایران را ترک کرده‌اند توهین کنیم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.