گرسنگی چگونه باعث افزایش وزن می‌شود؟

پزشکی روس می‌گوید اگر فاصله بین وعده‌های غذایی زیاد باشد، باعث ایجاد گرسنگی و افزایش وزن می‌شود.

به گزارش تازه‎نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر ناتالیا نفدووا متخصص تغذیه روسی  درباره گرسنگی و ارتباط آن با افزایش وزن بدن اعلام کرد که فاصله طولانی بین وعده های غذایی اغلب منجر به افزایش وزن می شود نه کاهش.

این متخصص اظهار کرد که فاصله طولانی بین وعده های غذایی برای سلامتی مضر است، زیرا بدن با ریتم خاصی «کار» می کند و به غذا نیاز دارد. وقتی فردی برای کاهش وزن وعده غذایی خود را از دست می دهد یا به دلیل انجام کارهای مهم صبحانه یا ناهار را فراموش کرده است، بدن از ذخیره خود استفاده می کند.

او می گوید: «اگر بدن را تغذیه نکنیم، باید غذا را از منبعی دریافت کند. به عنوان مثال، یک فرد کار می کند و مغز برای ادامه فعالیت خود از ذخایر گلوکز استفاده می کند. مغز ابتدا گلوکز را از خون و سپس از کبد می گیرد و هنگامی که این ذخیره تمام شد، بدن شروع به تجزیه توده عضلانی می کند.اگر فاصله بین وعده های غذایی طولانی باشد – به عنوان مثال، فرد صبح ساعت ۸ صبح صبحانه می‌خورد و وعده بعدی او در ۷-۸ شب باشد، متابولیسم بدن کند می‌شود. »

ناتالیا نفدووا می افزاید: اگر یک بار این اتفاق بیفتد، مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر به یک عادت تبدیل شود، فرد در معرض خطر افزایش وزن قرار می گیرد.

این پزشک می‌گوید: اگر این یک بار اتفاق بیفتد هیچ چیز جدی اتفاق نمی افتد، اما وقتی عادت می شود، متابولیسم کندتر می شود. هنگامی که فرد برای مدت طولانی گرسنه است، پس آماده است یک گاو را بخورد؛ یعنی همه چیز را بدون توجه می خورد و احساس سیری نمی کند و متابولیسم شما کند می شود.

این مطلب را هم بخوانید: واکسن اسپوتنیک برای جنگ با کرونای دلتا مجهز شد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.