ناگفته‌های سانسور کیمیا در«زخم کاری»/ چندساعت مانده به پخش، سانسور جدید اعلام می‌کنند!

عوامل سریال زخم کاری در پاسخ به این‌که مالک چه‌طور با کیمیا این‌قدر صمیمی شد می‌گوید سکانسی وجود داشت که کل رابطه این دو را می‌ساخت اما سانسورها باعث شد تا این سؤال‌ها برای مردم ایجاد شود.

به گزارش تازه‌نیوز، سوال‌هایی درباره منطق سریال زخم کاری و ارتباط میان شخصیت‌ها وجود دارد که عوامل سریال مقصر این انتقادات را سانسور می‌دانند. آن‌ها می‌گویند سانسورهای زیاد باعث شده قصه و روابط به درستی شکل نگیرند و برای مردم چنین سوالاتی پیش بیاید.

در شصت‌وهشتمین برنامه کافه آپارات فریدون جیرانی با عوامل زخم‌کاری به گفت‌وگو نشست و در مورد این سریال با آن‌ها صحبت کرد. کامران حجازی مجری طرح، سجاد پهلوان‌زاده تدوین‌گر و حبیب خزایی‌فر آهنگساز سریال زخم‌کاری مهمان فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات بودند.

کامران حجازی مجری طرح «زخم کاری» در مورد سانسورهای اعمال شده در این سریال گفت: گاهی ما پنج‌شنبه شب‌ها اصلاحات اعمال‌شده از سوی ساترا را انجام می‌دادیم و این درحالی است که با توجه به حساسیت پلتفرم حتما سریال باید روز جمعه ساعت ۸ صبح پخش می‌شد.

مجری طرح زخم کاری در مورد این‌که چقدر با ساترا برای ممیزی‌ها چالش دارند، گفت: پرچالش‌ترین قسمت ما قسمت ششم بود. واقعا هفته بدی را داشتیم. از نظر ساترا، روی این قسمت حساسیت زیادی وجود داشت. در نهایت با تعامل این مشکل حل شد ولی واقعا سخت بود.

تدوین‌گر سریال زخم کاری هم در مورد سانسورهای اعمال‌شده ساترا روی این سریال گفت: معمولا شنبه سریال را به ساترا می‌فرستیم آن‌ها نظرات‌شان را می‌گویند و ما آن‌ها را اعمال می‌کنیم. آن‌چه در نهایت در فیلیمو پخش می‌شود، نسخه نهایی با اجرایی شدن دستورات ساترا است.

پهلوان‌زاده افزود: قسمت ۵ و ۶ به دلیل رابطه مالک و منصوره و همچنین داستان اخوان، بسیار قسمت‌های سختی بودند. ما توضیح می‌دادیم که این صحنه‌ها باید دیده شود و خلاف عرف جامعه هم نیست اما… آن‌قدر ما این لحظات را درآوردیم که گاهی خود بازیگر مثل خانم توسلی می‌گوید در این صحنه این چه واکنشی بود که من نشان دادم! در جایی در واکنش به یک دیالوگ نباید خندید اما چون صحنه دچار سانسور شده مجبور شدیم این صحنه را جایگزین کنیم.

وی گفت: خیلی از ما می‌پرسند که مالک چگونه با کیمیا این‌قدر صمیمی شد، یا چطور اخوان راضی به دادن پرونده‌ها شد! به طور مثال دو نگاه از کیمیا به مالک سانسور شد که کل رابطه این دو را می‌ساخت و این سانسورها باعث شد تا این سؤال‌ها برای مردم ایجاد شود.

او ادامه داد: باور نمی‌کنید یک‌بار ما ساعت ۱۲ شب پنج‌شبه مجبور به اعمال نظرات ساترا بر روی سریال شدیم. سریالی که قرار بود جمعه صبح ساعت ۸ پخش شود.

حبیب خزایی‌فر آهنگساز سریال زخم کاری نیز گفت: ۸۰ درصد موسیقی سریال ساخته شده و باقی‌مانده کار را پنج‌شنبه‌ها می‌سازیم که جمعه هفته بعد پخش شود.

وی در مورد سانسور سریال و تأثیر آن بر موسیقی فیلم گفت: قطعا سانسور روی موسیقی هم تأثیر می‌گذارد. گاهی آقای مهدویان به من زنگ می‌زنند که موسیقی دو دقیقه‌ای به خاطر سانسور باید ۳۰ ثانیه شود.

در همین ارتباط: موبایل جواد عزتی در سریال زخم کاری چیست؟/ ماجرای گوشی مالک و قیمت نجومی‌اش!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.