گزارش و نتیجه بازی استقلال و الهلال

استقلال ۰-۲ الهلال/ حذف تلخ آبی‌پوشان از آسیا/ زور شاگردان مجیدی به ستاره‌های الهلال نرسید

مصاف استقلال ایران و الهلال عربستان در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شکست ۲ بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم استقلال ایران و الهلال عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۲ بر صفر تیم عربستانی به پایان رسید.

گل‌های این بازی را گومیس در دقیقه ۳۹ و سالم الدوسری در دقیقه ۵۵ به ثمر رساندند.

با این نتیجه تیم استقلال از دور رقابت‌ها کنار رفت و تیم الهلال عربستان با پیروزی در این بازی موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

نیمه اول

بازی در ابتدای کار در میانه میدان در جریان بود اما ادامه تیم الهلال توانست توپ و میدان را در دست بگیرد. در این بین استقلالی‌ها سعی داشتند روی فشار الهلال دوام بیاورند و حمله‌های حریف را مدیریت کنند.

آبی‌پوشان پس از فشار الهلال توانست از نیمه زمین خود بیرون بیایند و روی محوطه جریمه حریف فشار بیاورند. حرکت رو به جلوی استقلال باعث شد مقداری الهلال عقب بکشد.

اولین موقعیت جدی بازی در دقیقه ۱۵ رخ داد و سیاوش یزدانی روی یک ضربه ارسالی، با ضربه سر، فرصت خطرناکی ایجاد کرد اما ضربه او از کنار دروازه بیرون رفت.

سیاوش یزدانی باز هم روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه ۲۲ استقلال را صاحب موقعیت کرد اما حضور این بازیکن در منطقه آفساید باعث شد موقعیت این تیم از دست برود.

در دقیقه ۲۴ بازی، وریا غفوری روی یک ارسال خطرناک از سمت راست محوطه جریمه الهلال، ارسلان مطهری را صاحب یک فرصت بسیار خوب کرد ولی شوت مطهری با واکنش دروازه‌بان الهلال روبرو شد.

استقلال در ادامه حملات خود، فشار زیادی به الهلال آورد و در این میان عملکرد موثر امیرحسین حسین‌زاده از نکات قابل توجه نیمه اول بازی بود.

در دقیقه ۳۹ بازی، اولین گل بازی به ثمر رسید و محمد حسین مرادمند روی یک اشتباه خطرناک، گومیس را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک ضربه فنی، دروازه استقلال را باز کرد.

تلاش استقلال در دقایق پایانی نیمه اول برای جبران نتیجه ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با برتری یک بر صفر الهلال عربستان به پایان برسد.

در این بازی فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی از تماشاگران ویژه این بازی بودند و با حضور در ورزشگاه این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

نیمه دوم

استقلالی‌ها باز هم روی اشتباهات فردی، به الهلال فرصت خطرناک دادند و در دقیقه ۵۰، روی پاس اشتباه عارف آغاسی، تیم حریف صاحب یک موقعیت خطرناک دیگر شد اما ضربه سالم الدوسری را سید حسین حسینی موفق شد دفع کند.

سالم الدوسری روی پاس موسی مارگا در دقیقه ۵۵، در یک فضای خالی، فرصت بسیار خوبی برای گلزنی به وجود آورد و در نهایت موفق شد گل دوم الهلال را به ثمر برساند.

پس از گل دوم الهلال، این تیم عربستانی سعی در مدیریت بازی داشت و با گردش توپ در میانه میدان در تلاش بود تا نتیجه بازی را به نفع خود حفظ کند.

در دقیقه ۶۵ بازی، بابک مرادی پشت محوطه جریمه الهلال، شوتی روانه دروازه حریف کرد اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت.

یک دقیقه بعد امین قاسمی‌نژاد روی همکاری خوب استقلالی‌ها در پشت محوطه جریمه الهلال فرصت خوبی برای خود به وجود آورد اما ضربه شوت این بازیکن را دروازه‌بان الهلال مهار کرد.

دقیقه ۷۰ بازی، آرمان رمضانی روی پاس امین قاسمی نژاد در محوطه جریمه با ضربه سر می‌توانست دروازه الهلال را باز کند اما ضربه سر او را عبدالله المعیوف دفع کرد.

فشار استقلالی‌ها در دقایق پایانی بازی، بیشتر شد و در دقیقه ۷۴ امیرحسین حسین زاده در محوطه جریمه باز هم شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما بازهم این دروازه‌بان الهلال بود که تیمش را نجات داد.

آبی‌پوشان با وجود فشار بی‌امانی که روی الهلال ایجاد کردند اما در پایان ۹۰ دقیقه نتوانستند گل‌های خورده را جبران کنند و در نهایت این بازی با شکست ۲ بر صفر شاگردان مجیدی به پایان رسید تا استقلال مثل فصل گذشته در یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، عارف آقاسی (دقیقه ۷۹- متین کریم‌زاده)، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۵۸- مهدی مهدی‌پور)، جعفر سلمانی (دقیقه ۶۲- بابک مرادی)، امیر حسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری (دقیقه ۵۸- آرمان رمضانی) و سبحان خاقانی (دقیقه ۴۶- امین قاسمی‌نژاد).

ترکیب الهلال: عبدالله المعیوف، محمد البریک، یانگ هیون سو، علی هادی آل بلیهی، یاسر الشهرانی، ناصر الدوسری، سلمان الفرج (دقیقه ۸۲- الیامی)، ماتئوس پریرا، سالم الدوسری (دقیقه ۸۲- محمد جهفالی)، موسی مارگا و بافتیمبی گومیس (دقیقه ۷۵- الشهری).

این مطلب را هم بخوانید: ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.