معایب داشتن روزانه بیش از 7 ساعت وقت آزاد

 همه ما دوست داریم روزانه وقت آزاد و فراغت بیشتری داشته باشیم اما باید بدانیم داشتن وقت آزاد بیش از اندازه، اصلا خوب نیست و ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت روح و روان ما شود.

به گزارش تازه نیوز، بر اساس تحقیقات جدید میزان رضایت و خوشحالی افراد وقتی بیش از پنج ساعت در روز وقت آزاد دارند کاهش می یابد. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، داشتن وقت آزاد در روز باعث می‌شود فرد احساس تندرستی بیشتری داشته باشد اما اگر این وقت آزاد بیش از پنج ساعت در روز باشد مشکلات متعددی را برای فرد به وجود می‌آورد.

نحوه انجام این پژوهش
محققان انجمن روان شناسی آمریکا اطلاعات مربوط به ۲۱۷۳۶ فرد آمریکایی را در سال 2017 تا 2019 بررسی کردند. از این افراد خواسته شد فعالیت‌های ۲۴ ساعت خود را با جزئیات و همچنین احساس خود را طی روز گزارش دهند. نتیجه بسیار تامل برانگیز بود. پس از دو ساعت وقت آزاد احساس سلامتی و رضایت و شادی در افراد افزایش می‌یابد اما پس از پنج ساعت وقت آزاد، شرایط تغییر معناداری می‌کند.
نتایج این پژوهش
افراد اگر روزانه بیش از هفت ساعت وقت آزاد داشته باشند، کمتر خوشحال و راضی هستند. تحقیقات محققان انجمن روان شناسی آمریکا که به تازگی نتایج آن منتشر شده، نشان داد پس از دو ساعت زمان آزاد، احساس سلامتی و رضایت در افراد افزایش می‌یابد اما پس از پنج ساعت این احساس‌ها در افراد روندی کاهشی را تجربه خواهد کرد. ماریسا شریف نویسنده اصلی این تحقیق بیان می کند اغلب افراد از شلوغی روزهای‌شان شکایت می‌کنند و دوست دارند وقت آزاد بیشتری داشته باشند اما در این جا باید بگوییم داشتن وقت آزاد بیشتر لزوما به معنای خوشحالی و رضایت بیشتر نیست. از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌دهد نداشتن وقت آزاد کافی باعث به وجود آمدن احساس استرس در فرد می‌شود. در این بین، اگرچه نداشتن وقت آزاد همیشه بد است اما داشتن وقت آزاد هم لزوما خوب نیست.

منبع:خراسان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.