دلایل چرت و خستگی در محل کار

برخی افراد با اینکه صبح سرحال و با نشاط هستند، بعدازظهر در محل کار خسته و خواب آلود می شوند. خواب آلودگی بعدازظهرها در محل کار دلایل مختلفی دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، فرض می کنیم شب گذشته خوب خوابیده اید و روزتان را با نشاط و سرحال شروع کرده اید. تصمیم می گیرید روزتان را کاملا کارآمد و پر توان بگذرانید، اما وقتی ساعت به حدود ۲ بعد از ظهر می رسد فقط دوست دارید یک تخت پیدا کنید تا دراز بکشید و یک چرت کوتاه بزنید اما امکانش نیست!زیرا باید کارهای تان را به موقع تمام کنید. وقتی خستگی نیم روزی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، فقط باید به رفع آن فکر کنید.با اینکه صبح ها کاملا سرحال و بانشاط هستید، خستگی در اواسط روز و بعد از ظهر می تواند ضربه سنگینی به شما وارد کند. عوامل مختلفی در ایجاد خستگی بعد از ظهرها نقش دارند؛ از الگو های خواب گرفته تا زمان صرف ناهار.

مصرف زیاد قهوه

اگر کسی مدام احساس خستگی می کند، کافئین هم در این ماجرا نقش دارد. اگر عاشق قهوه هستید، باید بدانید که وقتی کافئین از بدن تان خارج شود، دچار افت ناگهانی کافئین شده و احساس خستگی می کنید.

به همین دلیل بسیاری از افراد غیر از صبح ها، عصر ها هم قهوه می خورند تا از خستگی جلوگیری کنند. اما مصرف بیش از حد کافئین هم باعث خستگی می شود زیرا اجازه نمی دهد که شب ها خواب کامل ۷ ساعته داشته باشید.

خواب

شاید صبح ها احساس کنید که خوب خوابیده اید، اما ممکن است خواب شما برای جلوگیری از خستگی در اواسط روز کافی نبوده باشد.

ناهار

زمان ناهار خوردن تان هم نقش مهمی دارد. خوردن یک ناهار پر حجم باعث خستگی شما خواهد شد، زیرا بدن تان باید برای هضم کردن آن سخت کار کند.

ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی می تواند عامل دیگری برای خستگی بعدازظهر ها باشد. وقتی صبح ها تمرین های سخت انجام دهید، عصر ها احساس خستگی خواهید داشت.

مسائل دیگر

مشکلات دیگری مثل مشکلات تنفسی در خواب (آپنه خواب)، نارکولپسی (حمله خواب)، اختلالات تیروئید، سوء تغذیه و کم آبی بدن، نیز می توانند باعث بروز خستگی در ساعات بعد از ظهر شوند.

راه های جلوگیری از خستگی بعد از ظهر

بعضی از عادت های ساده می توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. به موقع به رختخواب بروید، برنامه خواب منظمی داشته باشید، صبح ها ورزش کنید و میزان مصرف کافئین خود را کنترل کنید تا به جلوگیری از خستگی بعد از ظهر ها کمک کنید.

منبع: نمناک

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.