روش‌های گیاهی برای مبارزه با اختلال خواب

برخی محصولات آرایشی از جمله لوسیون‌ها و کرم‌ها به واسطه ترکیبات گیاهی آرام‌بخش و تسکین‌دهنده‌ای که دارند مثل اسطوخودوس یا بابونه می‌توانند به خواب بهتر شما کمک کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، در این مقاله بیشتر با عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی خواب‌آور آشنا می‌شوید:

اسطوخودوس
عملکرد مفید اسطوخودوس عمدتا به دلیل نسبت بالای لینالول و لینالیل استات است. این دو ماده شیمیایی به عنوان تنظیم‌کننده و تسکین‌دهنده بر انتقال‌دهنده‌های عصبی و مغز تاثیر می‌گذارند و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. بوی مربوط به این ماده زمانی که در یک محصول آرایشی قبل از خواب استفاده شود بسیار آرام‌بخش است.

بابونه
بابونه داروی گیاهی است که در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به وفور کاربرد دارد و زمینه‌ساز خواب خوب است. تنفس برخی رایحه‌ها از جمله رایحه گل بابونه باعث تحریک مناطقی از مغز می‌شود که مرتبط با خواب آرام است.

گل نارنج

نارنج مانند اسطوخودوس حاوی لینالول است. الکلی با بوی شدید و خاصیت ضداضطرابی که از فعالیت ترشح‌کننده‌های عصبی خاصی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود با استشمام آن بلافاصله احساس آرامش کنید. از آنجا که اسانس نارنج بسیار ملایم است، می توان آن را مستقیماً روی صورت مالید یا از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی آن استفاده کرد.

زغال اخته

این میوه منبع غنی اسید الاژیک است. یک پلی‌فنل آنتی‌اکسیدانی که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات دیگر مانند شاه بلوط، تمشک یا توت فرنگی نیز موجود است. روغن زغال اخته به تولید ملاتونین یا همان هورمون خواب کمک می‌کند.

علف خس‌خس

یک گیاه علفی بودار و بومی سریلانکا که آرامش‌بخش است و روغن آن به خواب بهتر کمک می‌کند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.