بهترین راه رهایی از چاقی میانسالی در مردان

ورزش کردن و رژیم غذایی به شما کمک می کند که به وزن ایده ال خود برسید، اما کاهش وزن بعد از گذشت چندسال دیگر مثل قبل نخواهد بود پس باید نکاتی را رعایت کنید.

به گزارش تازه نیوز، اینکه چند بار در هفته به باشگاه بروید و غذاهای مناسب بخورید، قطعا کمک می کند که به وزن ایده آل خود برسید. اما کاهش و افزایش وزن در سنین مختلف متفاوت است و مردان بعد از ۴۰ سالگی باید نکات دیگری را هم رعایت کنند که شاید قبل از آن برای کاهش وزن نیاز نباشد.

وعده غذایی خود را با یک سیب شروع کنید
سیب شما را از اضافه وزن دور می کند، زیرا چهار و نیم گرم فیبر سیر کننده دارد و یک راه حل عالی برای از بین بردن باد و نفخ اضافه بدن است. با خوردن سیب قطعاً غذای کمتری می خورید.

بیشتر آب بنوشید
اکثر مردان در طول روز مقدار بسیار کمی آب می نوشند اما انجام این کار سوخت و ساز آن ها را کاهش می دهد. با مصرف بیشتر آب سوخت و ساز خود را بالا ببرید.

آرام غذا بخورید
غذا اگر آرام و با سرعت پایین خورده شود، قطعاً زودتر شما را سیر می کند اما هر چقدر که تند غذا بخورید، دیرتر سیر می شوید.

تمرین با وزنه را فراموش نکنید
راحت ترین راه برای کاهش وزن بعد از چهل سالگی این است که تمرین با وزنه را انجام دهید. بیست دقیقه تمرین با وزنه در طول روز، چاقی شکم را بهبود می بخشد.

انار استفاده کنید
مصرف میوه انار به عنوان میان وعده حس خوبی به شما می دهد و باعث می شود که کمتر به سمت غذاهای پرچرب بروید. همچنین چربی بدن را کاهش می دهد.

تخم مرغ مصرف کنید
صبح خود را با یک وعده پروتئینی آغاز کنید. اگر برای صبحانه تخم مرغ بخورید، قطعاً در طول روز سیر خواهید ماند.

آجیل استفاده کنید
مصرف چربی های سالم نه تنها به شما احساس سیری می دهد، بلکه باعث می شود که در طول روز پرخوری نکنید و وزن تان افزایش پیدا نکند.

ماهی سالمون گریل شده بخورید

ماهی سالمون یکی از بهترین راهکار ها برای کاهش وزن بعد از چهل سالگی است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی چربی امگا ۳ به کاهش وزن و کاهش چربی شکم کمک می کند.

همراه با سالاد سرکه بخورید
دیگر باید سالاد با سس پرچرب را کنار بگذارید و به دنبال سبزیجات و سالادی باشید که با سرکه خورده می شود و طعم خوبی دارد.

سیر را فراموش نکنید
استفاده از وعده غذایی که داخل آن سیر وجود داشته باشد، برای کاهش وزن بسیار مفید است، زیرا سیر حاوی آلیسین است که سطح کورتیزول در بدن را کاهش می دهد و چربی اضافه شکم را می کاهد.

کمی هویج استفاده کنید
گنجاندن مقداری هویج در رژیم غذایی عاملی برای کاهش وزن می خواهد بود، زیرا منبع بتاکاروتن و آنتی اکسیدان مناسب برای کاهش التهابات شکم و چاقی محسوب می شود.

دانه چیا استفاده کنید

برای لاغر شدن دانه چیا را به طور منظم در روتین غذایی خود استفاده کنید که باعث کاهش قند خون می شود و تاثیر زیادی در لاغری دارد.

موز مصرف کنید
غذا هایی که قند زیادی دارند؛ برای کاهش وزن مناسب نیستند اما موز جزء استثنائات محسوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که موز یک فیبر پروبیوتیک است که وجود آن در رژیم غذایی باعث کاهش چربی شکم می شود.

گوجه فرنگی مصرف کنید
گوجه فرنگی یکی از بهترین منابع رنگدانه کاروتنوئید لیکوپن است که باعث کاهش چربی دور شکم می شود.

چغندر استفاده کنید
مصرف چغندر برای کاهش چربی دور کمر بسیار عالی است و حاوی خواص ضد التهابی و افزایش سوخت و ساز است که به لاغری کمک می کند.

گیلاس را فراموش نکنید
گیلاس یکی از بهترین منابع غذایی است که می توانید به طور منظم آن را استفاده کنید و تحقیقات نشان می دهد که چربی اضافه دور شکم را کم می کند.

حواستان به چربی ترانس باشد

هنگامی که می خواهید بعد از ۴۰ سالگی وزن کم کنید، کالری تنها چیزی نیست که باید به آن دقت کنید. بلکه باید مصرف چربی ترانس مصنوعی را هم در مواد غذایی حذف کنید.

سیب زمینی شیرین استفاده کنید
کربوهیدرات را نباید به طور کل کنار بگذارید، بلکه باید مقدار کمی از آن استفاده کنید که در بین آنها سیب زمینی شیرین یکی از بهترین گزینه ها است.

تمرین های اینتروال را فراموش نکنید

تمرین اینتروال؛ جز تمرین های موثری هستند که به کاهش چربی بدن شما کمک می کنند و حتما باید برای کاهش وزن، آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

فیبر استفاده کنید
بهتر است که بدن خود را سیر نگه دارید. فیبر یکی از مواد مهم محسوب می شود که باعث می شود در طولانی مدت سیر باشید. مهم تر از همه اینکه باعث کاهش چربی خواهد شد.

بلوبری استفاده کنید
شما می توانید بلوبری را در وعده های غذایی روزانه خود جای دهید. مصرف بلوبری در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند و باعث می شود که بدن سالم تری داشته باشید.

غلات کامل را در اولویت قرار دهید

به جای مصرف کربوهیدرات صنعتی؛ به دنبال مصرف غلات کامل باشید که هم انرژی کافی را به بدن می رساند و هم چربی دور شکم و کمر را کاهش می دهد و شما را سیر نگه می دارد.

مصرف فولات را فراموش نکنید
در رژیم غذایی خود از فولات استفاده کنید که باعث می شود در سریع ترین زمان ممکن، وزن اضافه خود را کاهش دهید. فولات در موادی مثل اسفناج، بروکلی و لوبیا وجود دارد.

طعم تند را فراموش نکنید
فلفل های تند به شدت چربی سوز هستند و باعث می شوند که چربی های اضافه بدن شما آب شود و همین باعث می شود که لاغری را زودتر تجربه کنید.

لوبیا را فراموش نکنید
به جای این که غذا های سرخ کردنی بخورید، می توانید به سمت لوبیا بروید که سرشار از فیبر و پروتئین است و نشاسته سالم دارد که باعث می شود بدن شما تقویت شده و کاهش وزن داشته باشد.

کلسیم را فراموش نکنید
سعی کنید استخوان های خود را با کلسیم تقویت کنید. مراقب باشید که کلسیم در وعده غذایی شما کم نباشد. هر چقدر کلسیم بیشتری مصرف کنید، کاهش وزن بیشتر و بدن قوی تری خواهید داشت. البته باید حد تعادل را هم نگه دارید.

تعداد وعده های غذایی را بیشتر کنید
به جای اینکه بین وعده های غذایی مدت زمان زیادی فاصله بیندازید تا بیش از حد گرسنه شوید، بهتر است که تعداد وعده ها را افزایش دهید و فاصله بین آن ها را کمتر کنید تا خیلی پرخوری نکنید.

گریپ فروت بخورید
مصرف گریپ فروت باعث می شود که کاهش وزن داشته باشید، زیرا یک میوه چربی سوز است و طعم بسیار خوبی هم دارد.

خواب خود را تنظیم کنید
برای اینکه به تناسب اندام برسید، حتما باید خواب کافی و منظم داشته باشید که علاوه بر کمک به کاهش وزن باعث جلوگیری از بیماری های قلبی و مشکلاتی می شود که عامل مرگ و میر هستند.

از تمشک سیاه استفاده کنید
مصرف تمشک سیاه به کاهش وزن شما کمک می کند. رنگدانه های آنتی اکسیدانی موجود در آن چاقی شکم و التهابات را کم می کند و در نتیجه تناسب اندام را با آن تجربه خواهید کرد.

منبع: نمناک

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.