شیرین‌کاری ویژه ضرغامی: بهترین فیلم سال را توقیف کرد! +ویدئو

توقیف عجیب و غریب بهترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ایران درباره فلسطین در زمان ضرغامی و توصیه مدیران وقت سازمان سینمایی به عوامل فیلم برای دروغ‌گویی، از جمله خاطراتی است که حالا تصویری برملا شده است!

به گزارش تازه‌نیوز، به گفتهٔ منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم، «بازمانده» با ۴۰میلیون تومان تولید شد؛ «البته بعد از آماده شدن به شدت از طرف ارشاد آن موقع بی‌مهری شد و اجازه شرکت در جشنواره فجر به آن ندادند و ما را وادار کردند بگوییم فیلم به جشنواره نمی‌رسد! بعد از آن در سال ۷۵ و بعد از این‌که برخی از مسئولان، غیر از مسئولان ارشاد، فیلم را دیدند پی به ارزش‌های آن بردند و اجازه نمایش دادند. به طور مشخص «بازمانده» قبل از جشنواره فجر سال ۷۴ تا خرداد ۷۵ در محاق توقیف بود.» زمانِ مورد اشاره منوچهر محمدی، درست زمان ریاست عزت‌الله ضرغامی در سازمان سینمایی است. کسی که امروز وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دولت سیزدهم است!

مهدی خرم‌دل، روزنامه‌نگار فرهنگی، با انتشار ویدئوی زیر در صفحه شخصی خود در توئیتر از منوچهر محمدی نقل می‌کند: فیلم بازمانده ساخته سیف‌الله داد جزو آثار توقیفی بود. از عوامل فیلم خواسته شد به جای بیان توقیف فیلم، اعلام کنند مراحل فنی فیلم به پایان نرسیده و خودشان گردن بگیرند. در نهایت برای رفع توقیف، فیلم برای مقامات ارشد کشور نمایش داده شد…

فیلم سینمایی «بازمانده» سال ۱۳۷۴ جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فجر را کسب کرد و کاندیدای بهترین فیلمنامه و بازیگر نقش اول زن هم شد. این در حالی است که بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران درباره فلسطین، قبل از جشنواره فجر سال ۷۴ تا خرداد ۷۵ توقیف بوده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.