کسی‌ نمی‌تواند علی لاریجانی را از قدرت حذف کند!

عباس نمین درباره آینده لاریجانی پیش‌بینی کرد که وی به قدرت بر می‌گردد.

به گزارش تازه‌نیوز، «عباس سلیمی نمین»، چهره سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با اینکه در حال حاضر به دلیل یکدست شدن حاکمیت برخی احتمال می‌دهند یک حزب فراگیر در طیف اصولگرایان تشکیل شود؟ گفت: این احتمال صفر است چراکه همه نیروهای فعالی که در عرصه‌های مختلف قرار گرفته‌اند اگرچه اشتراکاتی دارند اما افتراقات فراوانی از نظر نظری میان آنها دیده می‌شود حتی به عنوان یک کیس و نه به عنوان یک حزب. بحث یکدست شدن و چنین مفاهیمی بحث‌های دقیقی نیست. اینکه در تقابل با هم نیستند و ضدیتی با هم ندارند درست است اما با هم اختلاف نظرهای جدی دارند و نگاه‌ها متفاوت است. لذا این بحث که در آینده به تم نزدیک و به شکل یک حزب خواهند شد بیشتر بحث تبلیغاتی است.

لاریجانی از قدرت خذف نشده!

او در مورد حذف لاریجانی از قدرت اصولگرایان ادامه داد: من قبول ندارم آقای لاریجانی از قدرت حذف شده باشد و قطعا در آینده‌ای نزدیک موقعیتی برای ادامه تاثیرگذاری پیدا خواهد کرد؛ حال در انتخابات شرکت می کند یا به صورت دیگر. بنا نیست آقای لاریجانی حذف شود و کسی هم نمی‌تواند ایشان را حذف کند.

سلیمی نمین تاکید کرد: دولت آقای رئیسی به هیچ عنوان گرایش حزبی ندارد. درست است از برخی نیروها استفاده کرده اما تمایل به دیدگاه‌های فراجناحی دارد. البته مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد اما نگاه آقای رئیسی نشان می‌دهد نگاه ایشان، فراجناحی است. ایشان می‌خواستند همچنان آقای اسلامی را در موقعیت وزارت حفظ کنند که فشارهایی وارد شد ولی از ایشان در جایگاهی مهم استفاده کردند و یا در مورد برخی از شخصیت‌های دیگر که نشان می‌دهد ایشان اصلا تمایل جناحی ندارند چه برسد به تمایل حزبی. هیچ یک از جناح‌هایی که به ایشان نزدیک هستند و با ایشان کار می‌کنند نتوانسته‌اند آقای رئیسی را به طور کامل در اختیار گرفته و در کنترل خود دربیاورند.

او ادامه داد: انزوای سیاسی افراد به خود افراد بستگی دارد اینکه اراده کلانی بر این امر وجود داشته باشد درست نیست و تمایل به حذف رقبا از صحنه در گروه‌های سیاسی وجود دارد اما در کلیت نظام، چنین اراده‌ای وجود ندارد. دیدیم که اصلاح‌طلبانی بودند که ظرفیت جمع شدن پایگاهی اجتماعی در حول خود را داشتند ولی نتوانستند این پایگاه اجتماعی را به حرکت دربیاورند چون در مورد دولت قبل اشتباهات فاحشی کردند.

پیوند اطلاح طلبان با روحانی، پیوند سیاسی بود!

این چهره سیاسی خاطرنشان کرد: از ابتدای امر پیوند اصلاح‌طلبان با آقای هاشمی که در قالب پیوند با آقای روحانی متبلور شد پیوندی سیاسی‌کارانه بود و به هیچ عنوان بر اساس تفکر نبود. جامعه کاملا این مطالب را فهمید کسانی که از لحاظ فکری با هم تقابل‌های جدی داشتند و براساس منافع پیوند خوردند. کسانی که نشان می‌دهند منافع یعنی در قدرت بودن و در قدرت بودن، آنها را به صورت سیال در می‌آورد و می‌توانند در هر جایی باشند. این رویکرد به اصلاحات لطمه زد. باید به تدریج موضع می‌گرفتند و آقای روحانی را وادار می‌کردند به تعهدات خود به ملت پایبند باشد و از خود فداکاری نشان بدهد چون فقدان فداکاری در ایشان کل وزرا را به این سمت سوق می‌داد که به فکر حقوقهای نجومی باشند نه تلاش برای حل مشکلات و در کرونا ملت این مسئله را با تمام وجود درک کردند.

او در پایان گفت: به نظر من لطمه‌ای که به اصلاح‌طلبان خورد، قابل جبران است. باید از فرصت‌هایی که در آینده در اختیار آنها قرار می‌گیرد برای اصلاح دیدگاه شکل گرفته در میان مردم استفاده کنند. من فکر می‌کنم اراده‌ای برای حذف یک جریان فکری وجود ندارد چون فکر حذف شدنی نیست. شاید فردی حذف شود ولی آن فکر توسط دیگران نمایندگی خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.