زمانی برای مردن نیست؛ دانستنی‌های فیلم جدید جیمز باند

فیلم «زمانی برای مردن نیست» به عنوان جدیدترین فیلم جیمز باند در حقیقت آخرین هنرنمایی دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷ است که ظاهرا به عنوانی جذاب و دوست‌داشتنی تبدیل شده و احتمالا موردتوجه بسیاری از اهالی سینما قرار می‌گیرد.

به گزارش تازه نیوز، فیلم جدید جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» پس از سه بار تاخیر در اکران در نهایت در سینماهای بسیاری از کشورهای جهان اکران شده و به نظر می‌رسد موفق شده تا به شدت مورد توجه دوست‌داران سینما و مامور ۰۰۷ قرار بگیرد. این فیلم به عنوان آخرین هنرنمایی دنیل کریگ در نقش جیمز باند در حقیقت بیست و پنجمین فیلمی است که براساس داستان‌های مامور انگلیسی ساخته شده و از همان ابتدا مشخص بود که به شدت مورد توجه مخاطبان سینما قرار می‌گیرد. این فیلم که ۲۵۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده در ابتدا قرار بود تا در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ اکران شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک تاخیر طولانی مواجه شد. با این حال شرایط برای اکران یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های سینمایی استودیوی متروگلدن مایر همچنان فراهم نبود و به همین دلیل اکران این فیلم تا روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد. این فیلم که دو ساعت و ۴۳ دقیقه زمان دارد، ممکن است یکی از بهترین فیلم‌های جیمز باند باشد.

داستان فیلم «زمانی برای مردن نیست» از کجا آغاز می‌شود؟

به نقل از ایرنا، داستان این فیلم از نظر وقایع داستانی پس از وقایع داستانی فیلم «اسپکتر» دنبال می‌شود. پس از آن که جیمز باند تصمیم می‌گیرد تا با دکتر مالدین سوان در کوه‌های ایتالیا یک زندگی جدید را آغاز کند، مشکلاتی پیش می‌آید که آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. مادلین سوان که رازهایی برای پنهان‌کردن دارد، حقایق را با جیمز باند مطرح نمی‌کند و از آن‌جایی که مامور انگلیسی هم مشکلات شخصی متعددی دارد، در نهایت تصمیم می‌گیرد تا رابطه‌اش با دکتر محبوبش را به پایان برساند. در حالی که جیمز باند به جاماییکا رفته تا مشکلات شخصی‌اش را فراموش کند، یک ماموریت جدید به او پیشنهاد می‌شود. جیمز باند خیلی سریع خودش را در دل این ماموریت دشوار پیدا می‌کند.

فیلم‌برداری گران‌قیمت پروژه جیمز باند

با توجه به بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری فیلم «زمانی برای مردن نیست» تقریبا طبیعی به نظر می‌رسد که صحنه‌های اکشن بسیاری در این فیلم وجود داشته باشد. این فیلم با انفجاری که ۱۳۵.۴ کیلوگرم مواد منفجره برای آن در نظر گرفته شده بود، رکورد بزرگترین انفجار در یک فیلم سینمایی را شکست. ضمن اینکه صحنه‌های فیلم‌برداری اکشن اوایل فیلم به دلیل مصدومیت شدیدی که برای دنیل کریگ ایجاد شده بود تا مدت‌ها با تاخیر مواجه شد. به نظر می‌رسد فیلم «زمانی برای مردن نیست» هم مانند بقیه فیلم‌های جیمز باند که در سال‌های اخیر ساخته‌ شده‌اند از سکانس‌های جذاب اکشن یاری می‌گیرد.

بازیگران اصلی فیلم جدید جیمز باند را بشناسید

فیلم «زمانی برای مردن نیست» توسط کری جوجی فوکونگا کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن هم توسط نیل پرویس، رابرت وید، کری جوجی فوکونگا و فیبی والر بریج نوشته شده است. فیلم‌نامه این فیلم براساس کتاب‌های جیمز باند نوشته ایلان فلمینگ نوشته شده و در حقیقت یک فیلم‌نامه اقتباسی است. موسیقی متن این فیلم هم توسط هانس زیمر، موسیقی‌دان افسانه‌ای، ساخته شده و استودیوهای مترو گلدن مایر و یونیورسال وظیفه سرمایه‌گذاری و پخش آن را برعهده دارند.

دنیل کریگ، رامی ملک، لئا سیدو، لاشانا لینچ، بن ویشاو، نائومی هریس، جفری رایت، کریستوف والتز و رالف فینس از بازیگران اصلی فیلم «زمانی برای مردن نیست» هستند. آنا دی آرماس، بازیگر کوبایی که این روزها به شدت محبوبیت پیدا کرده، یکی دیگر از بازیگران فیلم جدید جیمز باند است.

آیا فیلم جدید جیمز باند موفق ظاهر می‌شود؟

فیلم «زمانی برای مردن نیست» تا این لحظه بیشتر از ۶۰ میلیون دلار فروش جهانی از طریق اکران در کشورهای گوناگون به دست آورده اما هنوز فاصله زیادی تا درآمدهای چند صد میلیون دلاری دارد. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که فیلم «اسکای‌فال» ۵ جایزه اسکار را برنده شده بود که از مهم‌ترین آن‌ها باید به بهترین فیلم‌برداری، بهترین صداگذاری و بهترین ترانه‌ اصلی اشاره کرد. منتقدان از همین حالا شانس‌هایی برای فیلم «زمانی برای مردن نیست» در اسکار ۲۰۲۲ در نظر گرفته‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها باید بهترین کارگردانی و بهترین ترانه اصلی را نام برد.

بیشتر  بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.