تقویت حافظه فرزند با چند تکنیک ساده

همه پدر و مادر‌ها دوست دارند کودکان و دانش‌آموزان‌شان، مطالب را زود یاد بگیرند. اما بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که یادگیری فرآیندی است که در طول زمان تقویت خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، اغلب دانش‌آموزان خوب، با مهارت یادگیری بالا به دنیا نمی‌آیند. در واقع شخصیت فردی و تمایل فرد به یادگیری نقش بسیار مهمی در یادگیری کودک چه در هنگام تحصیل و چه در سایر اوقات زندگی دارد؛ بنابراین تقویت مهارت یادگیری و ایجاد انگیزه برای یادگیری در کودکان بسیار اهمیت دارد. در این گزارش روش‌هایی را برای تقویت یادگیری کودکان با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

فضای مطالعه را در کودک توسعه دهید

علاوه بر انجام تکالیف مدرسه، فرزندان شما باید وقتی برای مطالعه کتاب‌های غیردرسی بگذارند. توجه داشته باشید چنانچه کودک از مطالعه‌کردن لذت ببرد، این امر به یک عادت همیشگی برای او تبدیل می‌شود. اجازه دهید فرزندان‌تان شما را در حال مطالعه ببینند. اگر فرزندان‌تان شما را به طور منظم در حال مطالعه ببینند، این احتمال وجود دارد که از شما پیروی و تقلید کنند و خود مشغول خواندن کتاب شوند. زمانی جهت صحبت کردن با فرزندان خود در مورد کتابی که هر کدام‌تان می‌خوانید اختصاص دهید.

درباره اتفاقات روز خود صحبت کنید

زمانی را برای گفتگو با فرزندان خود در مورد مسائل و اتفاق‌های روزمره خود و فرزندان اختصاص دهید. حتی در شب‌هایی که مشغله کاری دارید، باید بتوانید زمان و مکانی برای صحبت با فرزندان خود اختصاص دهید. این اقدام به فرزندان فرصتی می‌دهد تا آموخته‌های خود را با شما مرور کنند.

خلاقیت کودک را پرورش دهید

فرزندان خود را به انجام کار‌های هنری و نوشتن ترغیب کنید. به طور مثال می‌توانید فرزندان خود را تشویق کنید تا داستان‌های واقعی، نامه و… برای دوستان و بستگان بنویسند. کاغذ، مداد، مدادشمعی، ماژیک و چسب‌نواری را در مکانی مناسب قرار دهید تا کودک شما بتواند به راحتی بنشیند و از آن‌ها استفاده کند. مطالعات نشان داده است که «نوشتن» مهارت خواندن کودک را بهبود می‌بخشد و بالعکس.

چند نکته

اگرچه بازی‌های رایانه‌ای و اپلیکیشن‌هایی با عنوان «آموزشی» تبلیغ می‌شوند، اما اکثر آن‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند که نشان دهند کودکان واقعا از آن‌ها یاد می‌گیرند. در مورد خرید، مواد غذایی سالم انتخاب کنید. مشارکت فعال کودکان شما در فرآیند پخت‌وپز مانند خواندن دستورالعمل‌ها و اندازه‌گیری مواد اولیه می‌تواند مهارت یادگیری را تقویت کند. در هر حال مطالعات نشان می‌دهند که کودکان هرچه بیشتر ورزش کنند، تمرکز آن‌ها نیز بهتر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.