چرا کودک شیرخوار عصرها بی‌قرار است؟

بنا به دلایلی، هر روز عصر حدود ساعت 4 بعد از ظهر، کودک به شدت عصبانی می‌شود. آنها نه می‌خوابند و نه آرام می‌شوند. ناله می‌کنند و گریه می‌کنند. اغلب آنها حتی از خوردن غذا خودداری می‌کنند. یا اینکه آن‌ها دست از خوردن بر نمی‌دارند.

به گزارش تازه‌نیوز، برخی شیرخواران در نیمه اول روز خوب به نظر می‌رسند، اما هر روز غروب به شلوغ‌ترین نوزاد جهان تبدیل می‌شوند.

چرا نوزادان در عصرها بداخلاق هستند؟

والدین اغلب از اتفاقی که می‌افتد احساس درماندگی می‌کنند و ممکن است با پزشک خود تماس بگیرند، زیرا فکر می‌کنند از نظر جسمی مشکلی برای نوزادشان وجود دارد. با این حال، معمولاً از نظر جسمی هیچ مشکلی برای کودک وجود ندارد.

تغییرات رشدی

در دوره بین تولد تا ۳-۴ ماهگی، کودک شما از یک انسان کوچک که به سختی چشمان خود را باز می‌کند، به یک فرد کوچک کوچک تبدیل می‌شود که شروع به آگاهی از محیط اطراف خود می‌کند و می‌تواند به صدای شما واکنش نشان دهد.این افزایش آگاهی به دلیل تغییرات سریع در مغز و سیستم عصبی کودک شماست. آنها در حال توسعه نوع متفاوتی از خودآگاهی و آگاهی حسی نسبت به قبل هستند، و این می‌تواند آنها را بداخلاق کند.کودک نیز نسبت به احساسات و نیازهای خود آگاه تر می‌شود. با این حال، کودک هنوز راهی برای بیان این موضوع به شما ندارد، که اغلب منجر به عصبانیت و گریه می‌شود.

تحریک بیش از حد و تغییر در الگوهای خواب

این تغییرات رشدی می‌تواند باعث شود که کودک بیش از حد تحریک شود که می‌تواند منجر به گیجی شود. نه تنها این، بلکه این تحریک بیش از حد می‌تواند باعث شود نوزادان کمتر بخوابند و چرت بزنند، که همچنین می‌تواند در غوغای عصر نقش داشته باشد.

تغییرات گوارشی

در این مدت، کودک هنوز سیستم گوارشی در حال رشد دارد و ممکن است بیشتر در معرض گاز باشد. نوزادانی که شکمشان ناراحت است ممکن است کمرشان قوس پیدا کند و گریه کنند، ممکن است مکررا تف کنند و ممکن است در الگوی مدفوع خود تغییری ایجاد کنند.

جهش‌های رشد

دوره بالاترین بی‌قراری نیز دوره‌ای است که کودک در حال رشد کامل است. نوزادان در حدود دو هفتگی، دو ماهگی، چهار ماهگی و سپس شش ماهگی جهش رشد دارند.جهش رشد معمولا یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد. علاوه بر این که می‌خواهد بیشتر از حد معمول شیر بخورد، ممکن است کودک در این زمان‌ها بیش از حد شلوغ باشد.
عصرهای پر هیاهو در مقابل قولنج

قولنج در نوزادی اینگونه تعریف می‌شود که بیش از سه ساعت در روز، بیش از سه روز در هفته و سه هفته متوالی گریه می‌کند. شلوغی‌های عصرگاهی معمولاً مدت زمان کوتاه‌تری در هر روز طول می‌کشد و شامل ساعت‌ها گریه‌های شدید نمی‌شود.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.