«گنجشک درنده» مدعی شد: حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها کار ما بود! +عکس

یک گروه خرابکار هکری به نام «گنجشک دردنده» با انتشار پیامی مدعی شد حمله سایبری به سیستم هوشمند سوخت رسانی کشور را ترتیب داده است.

به گزارش تازه نیوز، در پی اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور، گروهی هکری با عنوان «گنجشک درنده» که در لوگوی آن‌ها کاراکتر معروف انیمیشن «انگری بردز» دیده می‌شود، مدعی شده سیستم کامپیوتری کارت‌های هوشمند سوخت را مورد حمله سایبری قرار داده است! اگرچه این ادعا به هیچ‌وجه تایید نشده اما این گروه عجیب از اقدام خود برای این خراب کاری، خبر داده! اگرچه در جریان این نوع خرابکاری‌ها و اختلالات، همواره برخی گروه‌ها دنبال دیده شدن و بزرگ‌نمایی قدرت (!؟) خود هستند. باید منتظر ماند تا ادعای عجیب این گروه هکری راستی‌آزمایی شود.

در پیام این گروه هکری آمده: حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی در جایگاه‌های سوخت در سراسر ایران؛ سیستم کامپیوتری برای استفاده از کارت‌های سوخت هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جایگاه‌های سوخت را مورد حمله سایبری خود قرار دادیم. این حمله پس از حملات سایبری وسیع ما گروه «گنجشک درنده» بر علیه شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد.

اشاره این گروه معاند به حمله سایبری به سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه آهن در تاریخ ۱۸ تیر ماه امسال است که طی آن صفحات اعلان ساعات ورود و خروج قطار دچار اختلال شد و پیام «تاخیر زیاد به‌دنبال حملات سایبری» بر روی آن‌ها نقش بست.

جزئیات بیشتر در همین ارتباط: حمله سایبری به شرکت راه آهن؛ سوءاستفاده از شماره دفتر مقام معظم رهبری +عکس

نکته مضحک ماجرا اینجاست که این گروه هکری در واکنش به انتقادات گسترده مردمی نسبت به این خرابکاری، با انتشار تصویری مدعی شده که قبل از هک کردن سیستم سوخت به مراکز حساس مثل اورژانس اطلاع‌رسانی شده بود تا زودتر بنزین مورد نیاز خود را تأمین کنند!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.