تلگرام رونمایی کرد: بخش تبلیغات و درآمدزایی برای کانال‌ها!

تلگرام که خدمات‌ِ پیام‌رسانی رایگان و امن را برای بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان فراهم کرده از بستر تبلیغاتی‌اش رونمایی و نسخه آزمایشی آن را فعال کرده است.

به گزارش تازه نیوز، کاربران در این بستر، علاوه بر ارسال پیام خصوصی و چت در گروه های خصوصی، می توانند در کانال های عمومی یک به چند مشترک شوند. تبلیغات این پلتفرم در کانال‌های بزرگ با بیش از ۱۰۰۰ عضو به نمایش گذاشته می‌شوند و می‌توانند حداکثر ۱۶۰ کاراکتر داشته باشند.

پیام‌های تبلیغاتی یا اسپانسری مبتنی بر موضوع کانال‌های عمومی خواهند بود. بنابراین داده‌های کاربران برای نمایش تبلیغات استخراج یا تحلیل نمی‌شوند و تمام کاربران یک کانال تلگرام، پیام تبلیغاتی یک‌سانی را مشاهده می‌کنند. تبلیغ‌دهندگان می‌توانند زبان و موضوعات تقریبی کانال‌ها را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنند. هم‌چنین می‌توانند کانال‌های خاصی را برای نمایش این تبلیغات انتخاب کنند یا مشخص کنند تبلیغات‌شان در کدام کانال‌ها نمایش داده نشوند. تلگرام معتقد است این کار در کنار حفظ حریم خصوصی باعث می‌شود تبلیغات موثر و دقیق باشند.

در همین زمینه بخوانید:

تلگرام اعلام کرده است برخلاف سایر اپ‌ها، کاربران را برای لمس تبلیغات ردیابی نمی‌کند و آن‌ها را بر اساس فعالیت‌شان دسته‌بندی نمی‌کند. علاوه بر این، لینک‌های خارجی در تبلیغات وجود ندارند تا امکان جاسوسی از کاربران فراهم نشود. این پیام‌رسان چنین کاری را در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران می‌داند. دیجیاتو گزارش داده بستر تبلیغاتی تلگرام هم اکنون در فاز آزمایشی قرار دارد و زمانی که به صورت کامل راه‌اندازی شود و تلگرام بتواند هزینه‌های پایه‌اش را تامین کند، درآمد حاصل از تبلیغات را با صاحبان کانال‌های عمومی که آن‌ها را نشان می‌دهند، تقسیم می‌کند.

عزیزالله رضایی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.